Re: Jaki Windows na domowo/biurowy serwer?

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Fri, 02 Nov 2012 17:53:01 +0100

U偶ytkownik Maciek napisa艂:
> Ale ta praca badawcza, to nie jest jaka艣 mrzonka, tylko realna potrzeba,
> kt贸ra pojawi si臋 zapewne w przeci膮gu paru miesi臋cy. I co? Teraz NAS, za
> chwil臋 komputer do gromadzenia danych?
Ale do gromadzenia danych moze byc NAS :)
Chyba, ze to gromadzenie to ta baza ma byc.
Ale ogolnie - jak nie tylko jako NAS - to serwer/komputer.

> Aaaaa. Czyli w ma艂ym biurze mam dywersyfikowa膰 rozwi膮zania? No to zaczn臋
> si臋 chyba zastanawia膰 nad zakupem szafy 42U i na pewno si臋 j膮 czym艣
> zape艂ni. Serwer do pasjansa, do painta, macierz do backupu, UPS,
> zarz膮dzalny switch itd itp :->
No ale czesto tak sie robi. Jest cos jako serwer aplikacji, cos innego
jako backup danych z serwera, ups, zeby nie bylo niespodzianek od
energetykow,switch i wiele innych. Koszty? To zalezy od tego ile
kosztuje godzina przestoju w pracy zwiazana z "padem" "jednostki
centralnej". Zalezy od wymaganego poziomu dost臋pnosci uslug, itp.
Domowo/biurowy serwer to moze byc koszt najtanszego nas-a jak i
kilkutysieczny koszt serwera z dodatkami :) Im cenniejsze dane, tim
drozsza godzina przestoju - koszty inwestycji wieksze. Wlacznie z
redundancj膮 urzadzen :)

> No i w艂a艣nie okre艣li艂em. Podstawy to SMB/CIFS, za jaki艣 czas baza danych
> i aplikacja do jej zapychania. Ta druga opcja wymaga dzia艂ania 24h/dob臋,
> dobrze by by艂o, gdyby dane nagle nie wyparowa艂y przy awarii dysku, st膮d
> pomys艂 na HP MicroServer, w kt贸ry mo偶na zapakowa膰 do 4 dysk贸w, zrobi膰
> mirroring itp. Do tego sprz臋t jest ma艂y i cichy, kosztuje tyle co lepszy
> NAS.

Dane moga wyparowac z 4 dyskow :) Ktos moze go ukrasc lub moze sie po
prostu spalic calosc od pieruna ;) Wiec bez remote-backupu to czy masz 4
dyski czy 1 w NAS - roznicy specjalnej nie ma z punktu widzenia zagro偶en
zwiazanych z utrat膮 danych.