Re: uprawnienia dla pliku HOSTS

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed, 24 Oct 2012 00:30:41 +0200

1634Racine <1634_at_Racine.pl> napisał(a):
> no, z pewnoscia RO zabezpiecza przed np. pisaniem po "tekstowych"
> notatnikiem, officem - ja nie mam watpliwosci, Ty chyba tez :)
> Natomiast:
> w jakim sensie atrybut RO jest _tylko_ informacja? Tzn po co w ogole jest
> informacja, skoro nie ma to sily wyraznie sprawczej i dla jakich rodzajow
> obiektow jest tylko informacja?
> dlaczego dla np. tekstowych jest jednak wiecej niz informacja, nie
> pozwala zmieniac czlowiekowi zawartosci?

A jednak... Poeksperymentowałem trochę zarówno z klasycznymi funkcjami
fopen/fwrite jak i microsoftowymi CreateFile/WriteFile i wychodzi na to, że
jednak nie jest tak jak myślałem. Atrybut RO zabezpiecza przed zapisem, jest
więc siła sprawcza. Nie ma tutaj różnicy między plikami tekstowymi a innymi.
W każdym razie nadal uważam RO za słabe zabezpieczenie, gdyż każdy bardziej
sprytny wirus sobie zdejmie ten atrybut. Natomiast wątpię żeby było dużo
wirusów zmieniających uprawnienia do plików.

> btw:
> rozumiem, ze wobec tego RO dla hosts i moze nadmiarowo dla etc NIE
> zabezpieczy przed "podstepna" zmiana w hosts, chociaz przede mna przed
> chwila zabezpieczylo. Tak jest?

j.w. -> zabezpiecza przed mało sprytnymi wirusami

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/