Re: uprawnienia dla pliku HOSTS

Autor: Adam Koltowski <alfak_at_usunto.interia.pl>
Data: Wed, 24 Oct 2012 10:15:18 +0200

> A jednak... Poeksperymentowałem trochę zarówno z klasycznymi funkcjami
> fopen/fwrite jak i microsoftowymi CreateFile/WriteFile i wychodzi na to,
> że jednak nie jest tak jak myślałem. Atrybut RO zabezpiecza przed zapisem,
> jest więc siła sprawcza. Nie ma tutaj różnicy między plikami tekstowymi a
> innymi.
> W każdym razie nadal uważam RO za słabe zabezpieczenie, gdyż każdy
> bardziej sprytny wirus sobie zdejmie ten atrybut. Natomiast wątpię żeby
> było dużo wirusów zmieniających uprawnienia do plików.

Atrybut to atrybut, uprawnienia to uprawnienia. Atrybut mozesz sobie zmienic
programowo, wiec dla wszelkiej masci wirusow nie jest to zaden problem. Na
pewno widziales wirusy, ktore smieniaja hurtowo atrybuty na Hidden i w
efekcie uzytkownicy mysla, ze wszystko stracili. Natomiast jak nie masz
uprawnien do pliku, to ani go nie zmienisz, ani nie zmienisz atrybutu ani
nic. Kropka.