Re: GRX295, Windows 7 x64 i notoryczne restarty sterownika

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Mon, 24 Sep 2012 03:58:57 +0200

Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz_at_mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

> e2160 to core 2 duo z obcietym cache (allendale), pentium d to netburst
> (presler)

Mnie kaszki trzeba, kaszkÄ™ lubiÄ™... :)

> e2160 robi o wiele wiecej w jednym cyklu zegara

W żadnym razie temu nie zaprzeczam.

> http://www.behardware.com/art/imprimer/623/
>
> na dobrej plycie e2160 spokojnie pojdzie na 3ghz
> a jezeli nie podkrecasz to mozna zmniejszyc napiecie i to nawet sporo

To już raczej jak będę robić jakieś poważniejsze upgrade. Głównie z laptopa
korzystam, a dużego włączam, jak trzeba jakieś dane przepuścić, czy jakiemuś
dyskowi diagnostykę zrobić, etc.

> niemal kazdy test e2160 jaki znajdziesz porownuje go do poprzednikow i
> w praktyce e2160 wygrywa z 3ghz pentium d w kazdym mozliwym scenariuszu
>
> http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/pentium-e2160.html
>
> na allegro kupisz e2160 za mniej niz 50 zlotych, za tyle samo sprzedasz
> pentium d 925
>
> przy 25 watach roznicy przez 12 godzin dziennie i kWh liczonej po 50
> groszy
> wychodzi 50 zlotych oszczednosci rocznie

To już jednak QX9770, lub chociaż 9650...
Układ który mam, może nie jest najkorzystniejszy ekonomicznie, ale jest
sprawdzony - sprzęt, poza dyskami (absurdalne wartości w SMART) (i
naprawionym zasilaczem, który też już nie bruździ) jest stuprocentowo
sprawny (Tylko grafa - 7300G - nie nastraja zbyt pozytywnie, ślimak taki,
full HD tnie... ale to też później). To już chociaż pamięci bym wymienił...
na conajmniej 800, ale będę polować raczej na 1066. I gdybym był pewien
pewności zadziałania modułów 4GB (specyfikacja przewiduje max 2), to bym
nimi płytę obsadził. Dla mnie najważniejsza jest pewność działania maszyny,
rozważę oczywiście ten 2160, bo nie zapieram się, ze na złość babci..., ale
to nie w tym momencie. Mam na okoliczność potrzeby wolny, pełnosprawny
zasilacz, gdyby obecny staruszek odszedł do krainy wiecznego zasilania. Ale
nie ma objawów, by coś się działo.
A jak już 2160... to D925 raczej bym zostawił, choćby po to, aby w razie
GDZIEŚ jakiejś sytuacji awaryjnej, mieć co wsadzić.
Oczywiście, w razie podmiany zostanie wykonana seria wnikliwych testów.
Własnoręcznie, według własnego algorytmu-widzimisię - nie ufam zbytnio, choć
biorę je pod uwagę - testom z Sieci. Zapewnić mogę, że procki ostro dostaną
w brochę. Oba porównam.