Re: A musi partycja na literce wisieć?

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Mon, 30 Jul 2012 03:48:01 +0200

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:juo9ie$n09$1_at_news.icpnet.pl...
> Niczego takiego nie napisałem. Po prostu można odnieść wrażenie, że
> opisujesz przypadek zawieszania nawet przy dobrych płytach. I tak, masz
> rację, nie powinno być takiego zamrażania.

Ale jeśli np. oba, tj. dobry i felerny woluminy wiszą na jednej
taśmie/kanale kontrolera/złocistej tęczy skrzatów/właściwe podkreślić, to
wręcz zdziwiłbym się, gdyby mimo uszkodzonej płytki i czynionych przez
system manewrów, system NIE ULEGŁ przymrożeniu... Jeśli (upraszczam)
urządzenie mające kłopot z odczytem wystawi na szynę BUSY, to nie
spodziewałbym się odwagi drugiego urządzenia, czy systemu, do zignorowania
tego sygnału... Czyli, że system stoi, bo nawet ruch myszą, to macanie po
dysku, a zrobienie czegokolwiek więcej, to pewne macanie po dysku. A jak ten
zajęty/niedostępny, to...
Dlatego poważniejszą diagnostykę dysku robię zawsze na osobnym kontrolerze,
jeśi to tylko możliwe. Wtedy np. reset zawieszonego napędu jest niezwykle
łatwy - wystawiam systemowi uśpienie i zaraz go budzę, power-off-reset robi
swoje. Z przyblokowanym napędem to niemożliwe.