Re: A musi partycja na literce wisieć?

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed, 25 Jul 2012 10:08:52 +0200

yamma <yamma_at_wp.pl> napisał(a):
> Ależ ja nie piszę, że jest. Ja piszę, że powinno być. Stawiam ci piwo,
> jeśli podasz mi ilość wolnego miejca na tak podpiętym woluminie z
> poziomu Eksploratora. Nie da się! Jedyne miejsce, to diskmgmt. Ja tylko
> sygnalizuję, że, jeśli ktoś zdecyduje się na taki krok (zamontowania
> jako wolumin), to może później zaliczyć klasycznego "zonka", bo jakiś
> program wywoła GetDiskFreeSpaceEx i stwierdzi, że nie ma miejsca mimo,
> że miejsca jest w chuj. Osobiście radzę jednak pozostać przy literkach.

Ale tam wcale nie nie będzie miejsca w chuj. Będzie tylko w tym jednym
folderze a cała reszta dysku pozostanie bez zmian. Tak jakby np. zrobić
skrót LNK. Problemy są tylko z użytkownikami, którzy nie rozumieją idei
montowania i potem sobie właśnie np. uruchamiają GetDiskFreeSpaceEx
spodziewając się niewiadomo czego. W montowaniu chodzi tylko o to, żeby
wolumin był jakoś widoczny w systemie plików, pod literką albo katalogiem.
Pod Linuksem jest praktycznie tylko montowanie do katalogów i nikt nie robi
z tego problemu.

> Hm. I taka sytuacja usprawiedliwia zamrażanie całego Eksploratora?
> yamma

Niczego takiego nie napisałem. Po prostu można odnieść wrażenie, że
opisujesz przypadek zawieszania nawet przy dobrych płytach. I tak, masz
rację, nie powinno być takiego zamrażania.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/