"Reset" uprawnień NTFS

Autor: Marcin Gala <m.gala.maupa_at_.interia.pyly>
Data: Tue, 08 May 2012 09:28:13 +0200

Witam.
Problem mam, może nie krytyczny, ale deko upierdliwy. Mam dysk przenośny
usb, 500GB sformatowany pod NTFS, bo tak najwygodniej. Podpinany, jak to
przenośny, pod różne kompy z różnymi OS-ami (Win wszelakie, Linux-y).
Ostatnio po podpięciu do laptopa z Win7 musiałem część folderów
przejmować na własność użytkownika na którego byłem zalogowany na tym
lapku. Przy czym z plików dwóch czy trzech folderów nawet po przejęciu
na własność nie dało się korzystać, nawet pomimo odpięcia i podpięcia
dysku spowrotem. Wcześniej już też mi się takie akcje zdarzały. Czy jest
jakiś sposób żeby hurtem ustawić uprawnienia do wszystkich plików na tym
dysku z pełnymi prawami dostępu dla dowolnego użytkownika? Najlepiej
sposób/programik pod winXP, może być też pod win7. Coś jak globalne
linuxowe chmod 777.

--
Ahmed
- alez wodzu, co wodz???