Re: "Reset" uprawnieñ NTFS

Autor: piecia aka dracorp <imie.nazwisko_at_wp.eu>
Data: Tue, 8 May 2012 11:03:27 +0000 (UTC)

Dnia Tue, 08 May 2012 09:28:13 +0200, Marcin Gala napisał(a):

> [...]
> Ostatnio po podpięciu do laptopa z Win7 musiałem część folderów
> przejmować na własność użytkownika na którego byłem zalogowany na tym
> lapku. Przy czym z plików dwóch czy trzech folderów nawet po przejęciu
> na własność nie dało się korzystać, nawet pomimo odpięcia i podpięcia
> dysku spowrotem. Wcześniej już też mi się takie akcje zdarzały. Czy jest
> jakiś sposób żeby hurtem ustawić uprawnienia do wszystkich plików na tym
> dysku z pełnymi prawami dostępu dla dowolnego użytkownika? Najlepiej
> sposób/programik pod winXP, może być też pod win7. Coś jak globalne

Bo dla ntfs domyślnie masz ACLki(w linuksie dodatkowo). PPM->Właściwości-
>Zabezpieczenia
i przypisz może wszystkie uprawnienia dla grupy Użytkownicy a resztę usuń.
Grupa Użytkownicy będzie miała taki sam identyfikator na różnych
systemach?
Może jest lepszy wybór?
Aczkolwiek sam bym poznał dobre konsolowe narzędzie.

--
piecia aka dracorp