Re: kasowanie katalogów

Autor: L501 aneryS <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Tue 17 Jan 2012 - 04:13:58 MET

Użytkownik "Szyk" <szyk100@o2.pl> napisał w wiadomości
news:jf15je$opk$1@mx1.internetia.pl...
> Tak więc mam 2 pytania:
>
> 1. Jak skasować ten śmieciowy folder?

Zależy z jakiego powodu się zapiera.
Jeśli tylko trzyma go jakiś program, to Unlocker załatwi sprawę.
Jeśli rzecz jest w uprawnieniach, to w wersji prostszej cacls "nazwa do
skasowania" /g wszyscy:f (jeśli bez spacji w nazwie, to cudzysłów można
opuścić), w wersji nieco rozpudowanej składnia taka sama, ale po nazwie
dodatkowe przełączniki /t /c.
Jeśli to nie ruszy, to trzeba obiekt przejąć na własność (inaczej Unlocker
nie poradzi). Jak się boisz palcowania komend i przejmowania na własność -
zrobi to za Ciebie program
http://www.zeus-software.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=385, po użyciu
którego można będzie w zwykły sposób podjąć próby skasowania obiektu
(program ten dał u mnie radę nawet wtedy, gdy cacls w połączeniu z
przejęciem na własność poległ, od coś jeszcze robi. Program polegnie, gdy
wystąpi błąd odczytu dysku, "zjawisko" ekstremalnie rzadkie w takim
układzie. Nie zwalnia trzymanego uchwytu OIDP, robi to unlocker.

> 2. Czy jedyny sposób to odpalić Linuxa z płytki i "zrobić co trzeba"?

Po co zaraz :) ... Hiren's Boot CD, Mini-Windows XP, można wybrać opcję
zresetowania uprawnień, ale też jest możliwość ich zignorowania - plik
skasujesz/podejrzysz/wykonasz nawet, gdy nie masz w normalnym trybie
dostępu.
Można Pingwinem, pamiętaj jednakże, że Linux nie obsługuje list ACL (co
niekiedy bywa zaletą) i nie wiem, czy nie może uszkodzić uprawnień... (kilka
lat temu obiło mi się o oczy).