Re: Byłem niegrzeczny i popsułem system... :)

Autor: Piotr B. (pb2004) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Sat 03 Dec 2011 - 20:42:37 MET

Użytkownik Remek napisał:

> Co Ty z tą walką? Jesteś żołnieżem i śni Ci sie xiągle jakaś walka?

Wybacz ale standardowo zainstalowany XP ze wszystkimi poprawkami tak jak
pisałem to 3-4GiB. W prosty sposób nie zmniejszysz go do tych 1,25GiB.
BTW pisze się żołnierz.

> Ja się przy niczym nie upieram. Stwierdzam wyłącznie fakty. To Ty wykazujesz
> tępy upór i niezrozumienie. Nie mam zamiaru powiększać partycji na działającym
> systemie choć jest to możliwe. Chodzi o to, że jeśli z moich doświadczń wynikła
> by potrzeba większej partycji to taką bym zrobił przy nowej instalacji.

Super, nowa instalacja bo zabrakło miejsca. Zamiast pół dnia cały dzień
stracony na niańczenie systemu. Jeszcze jakieś światłe rady wielce
doświadczonego eksperta?

> Twoja argumentacja jest typowa dla newbie. To taka
> choroba dziecięcego wieku. Klika wszystko co mu wpadnie w ręce. Instaluje masę
> śmieci i nic dziwnego, że system puchnie i 100 GB może być mało.

No na przykład śmieć Wiedźmin 2 zajmuje 15GiB. Śmieć Fifa 11 7GiB. Inne
śmieci tego typu 30GiB. Śmieci takie jak Visual Studio, WSDK, DXSDK i
MSO2010 przy nich to fistaszki ale zajmują więcej niż 20GiB. I tak
zainstalowane śmieci-programy to mniej niż 50% zajętej powierzchni ale
ponad 90GiB. Reszta to moje dane. Które śmieci panie nie newbie
ekspercie mam usunąć? Te co używam w pracy czy te co używam dla
rozrywki? Czy może śmieci-dane?

> Codzienny backup??? Żałosny jesteś.

System Restore tworzy snapshoty praktycznie codziennie. Maksymalnie co
kilka dni. Po co mi w takim razie jakiÅ› nieaktualny backup? Mam
ważniejsze i przyjemniejsze zajęcia niż niańczenie systemu czymś co i
tak jeszcze nigdy na systemach z ntfs nie było potrzebne. To już wolę
jako moje damage control być gotowym na reinstalację systemu. Przy
odrobinie szczęścia zajmie tylko kilka godzin. Przy pechu (pad dysku)
kilkanaście czyli i tak mniej niżbym musiał poświęcić na kombinowanie z
backupami małej partycji systemowej przez te 10 lat od wydania XP.

> Poważnie? Możesz podać przykład?

Poczytaj o malware infekujÄ…cym mbr (np. tdss) albo bios.

> Przestań już bredzić. Popracujesz dłużej na komputerze to może zrozumiesz pewne rzeczy.

Naprawdę skończ tę dyskusję bo już wystarczająco się pogrążyłeś panie
ekspercie. :-)

--
Piotr Borkowski