Re: Thunderbirda spróbowałem...

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Wed 23 Nov 2011 - 17:16:01 MET

W dniu 23.11.2011 14:38, Piotr M pisze:

> Np na gmailu nie można tak zrobić, aby po zastosowaniu filtru wiadomości były przenoszone do danego folderu IMAP. Proszę o sprostowanie jak się mylę, bo może się da i jestem ciekaw bo korzystam z gmaila.

Tu się nie wypowiem, bo również nie używam GMaila i nie za-
mierzam.

Ale generalnie powinno to być niezależne od serwera IMAP,
dopóki korzystamy z filtrów programu pocztowego, a nie ser-
wera (a ja właśnie w programie pocztowym ustawiam sobie re-
guły filtrowania). A tym bardziej, jeżeli przenosimy do fol-
derów lokalnych, a nie na serwerze (choć tu już nie powinno
być akurat różnicy).

> Dlaczego? Nie uważasz że to mało bezpieczne?

1) Dlaczego trzymanie kopii wiadomości w dwóch oddzielnych
    fizycznie miejscach (komputer z uaktualnianym na bieżąco
    archiwum oraz nośnik z kopiami archiwów poczty) ma być
    bardziej niebezpieczne od trzymania ich na serwerze? :)

2) Bardziej mi odpowiada ewentualność utraty archiwów z wia-
    domościami pocztowymi niż łatwość dostępu do nich osób
    obsługujących system pocztowy (tak, wiem, każdą wiadomość
    można skopiować w momencie odbierania i zarchiwizować tak,
    że nawet jej usunięcie z serwera nic nie zmieni, ale przy-
    najmniej lepiej się czuję usuwając moje wiadomości z ob-
    cych serwerów ;) ).

3) Nigdy nie straciłem archiwum poczty, a serwery pocztowe
    CK PolSl już miały kilka razy jakieś problemy, czasem
    też wiążące się z odtwarzaniem kopii zapasowych ;)

|                 |  Politechnika Śląska                   |