Re: Thunderbirda spróbowałem...

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Wed 23 Nov 2011 - 17:11:24 MET

W dniu 23.11.2011 14:39, Dominik & Co pisze:
> No właśnie. Jest niejako siłą rozpędu. Nowych funkcji
> czy naprawy błędów nie uświadczysz od lat.

Ale czy większości użytkowników jest coś więcej potrzebne?

Chyba, że dyskutujemy nad tym, czy jest to dobry program dla
bardziej zaawansowanych użytkowników. Jeżeli tak, to odpowiedź
faktycznie może brzmieć "nie", ale wątpię, czy znajdzie się
*jakikolwiek* naprawdę dobry czytnik grup dyskusyjnych obec-
nie. I to nie jakiś siermiężny, z interfejsem rodem z Windows
3.x i nie rozwijany od kilku lat, tylko coś korzystającego z
najnowszych technik.

A może w ogóle za dużo chcemy i Usenet umiera, wypierany przez
fora dyskusyjne, na których byle laik może przez swój telewi-
zor czy tablet umieszczać pełne kolorowych sygnatur pytania
wciąż o to samo? :)

> Do prostego oglądania na pewno. Ale spróbuj choćby
> wyświetlić tylko wątki, w których brałeś udział (przeczytane

Nie mam w zwyczaju zachwycać się moim udziałem w grupie dy-
skusyjnej po wysłaniu posta :) Jak wyślę odpowiedź to zapo-
minam o wątku do momentu, gdy ktoś na mojego posta odpowie.
"Fire and forget" ;)

> i nie). Albo na liście grup podświetlenie grupy
> z nowymi wiadomościami w obserwowanych wątkach.

Tu przyznaję, mechanizm obserwacji jest słaby, ale moim
rozwiązaniem jest czytanie wszystkich wiadomości (choćby
"po łebkach", tak żeby tylko były oznaczone jako przeczy-
tane i na pewno mnie nie interesowały) i zaznaczanie na
nowo jako nieprzeczytane tych, które mnie interesują i
chcę na nie odpowiedzieć. W efekcie dążę do uzyskania
"stanu stabilnego" w którym wszystkie wiadomości na danej
grupie są przeczytane, co oznacza, że nie mam tam nic do
roboty. Klawisza W w ogóle nie używam.

> Brak systemu punktacji postów (poza zerojedynkowym:
> PLONK-nie PLONK ;-) Funkcja "supersedes". Itede, itepe...

Plonkownica jest słaba, ale wystarczająca. Jak kogoś nie
chcę czytać, to nie chcę, a nie w jakimś stopniu nie chcę ;)
A czytając to, co mi po filtrowaniu zostaje nie zwracam aż
takiej uwagi na to *kto* coś napisał, ale *co* zostało napi-
sane.

|                 |  Politechnika Śląska                   |