Re: za i przeciw instalacji w

Autor: Piotr B. (pb2004) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Wed 02 Nov 2011 - 12:05:33 MET

Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

> (ciach…)
>
> Nie wiem dlaczego zakładasz, że backup partycji z systemem nie może być
> aktualizowany w sposób przyrostowy lub różnicowy.

Nie zakładam i to jest obok problemu. Zwracam uwagę że jeśli celem jest
szybkie przywrócenie działającego środowiska pracy to tego celu nie
osiągnie się przywróceniem kopii partycji systemowej. Już lepsze do tego
jest systemowe Przywracanie Systemu.

> Ale nawet wtedy przywrcam system z poinstalowaną (w części przypadków -
> również pokonfigurowaną) całą grupą oprogramowania i doinstalować muszę
> kilka potrzebnych.

Czyli przywracasz bałagan i powodujesz ryzyko błędnego działania
reinstalowanych programów tym większe im starsza jet przywracana kopia
partycji systemowej.

> A nie system od podstaw plus cały zestaw programów.

Od jakich podstaw? Przy backupie dużej partycji systemowej, na której są
zainstalowane programy przywracasz system od razu gotowy do pracy bez
bałaganu i kłopotów z reinstalacją starszej wersji softu A na nowszej.
Tu właśnie tkwi bezsens backupu samego systemu na małej partycji.
Przedpiśca napisał o przywracaniu systemu sprzed 3 miesięcy. Nie będzie
miał w takim przypadku działającego systemu tylko tykającą bombę na
której w każdej chwili mogą pojawić się dziwne błędy.

--
Piotr Borkowski