Re: Przeniesienie partycji systemowej z hdd na ssd

Autor: Latet <spam_at_spam.pl>
Data: Mon 29 Aug 2011 - 11:02:24 MET DST

Czy do badania tej wydajności nadają się benchmarki typu HDTune? Mi się wydaje,
że nie, bo one przecież skanują "lecą" po sektorach, na niższym poziomie, tak
samo bez względu na podział na partycje i ich ułożenie. Zgadza się?

> Przez wartość bloku logicznego.

Wartość bloku logicznego wyrażoną w jakich jednostkach (bajty? KB?)
Czy blok logiczny to to samo co klaster?

Np. w tym konkretnym przypadku - klaster ma 4096 bajtów:

C:\Documents and Settings\x>wmic partition get BlockSize, StartingOffset, Name,
BlockSize Index Name StartingOffset
512 0 Dysk #1, partycja #0 32256
512 1 Dysk #1, partycja #1 52427934720
512 0 Dysk #0, partycja #0 32256
512 1 Dysk #0, partycja #1 52427934720
512 2 Dysk #0, partycja #2 723520304640

a 32256 nie dzieli się przez 4096 (ale dzieli się przez 512).
Ale czytałem, że powinna być podzielność przez 8 (tylko nie było wyjaśnione
dlaczego).

No i nadal nie rozumiem - czy w przypadku SSD jest to ten sam problem, co w
przypadku nowych HDD z sektorami 4KB?

Dziekuję,

latet