Re: Przeniesienie partycji systemowej z hdd na ssd

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 29 Aug 2011 - 07:33:01 MET DST

Dnia Sun, 28 Aug 2011 22:40:23 +0200, Latet napisał(a):

> To chyba podobny problem jak ten z nowymi dyskami hdd o sektorach 4kB.
> Z tym że nie wiem jak w tyn przypadku rozumieć "z dużym zapasem".

Chodzi o to, że problem wyrównania do bloków logicznych dotyczy także
kontrolerów RAID. W ich konfiguracji można wybrać wielkość bloku aż do
256 kB, a czasem nawet więcej. BootIt proponuje jeden offset o wielkości
1 MB, co powinno wystarczyć we wszystkich przypadkach.

> Ile bajtów ma sektor? Czy sektor i blok logiczny, to w tym co napisałeś
> synonimy?

Nie. Fizyczny sektor w dyskach twardych do niedawna miał zawsze 512
bajtów, natomiast wielkość bloku logicznego zależy od podziału na bloki
powierzchni dyskowej.

Przez wartość bloku logicznego.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]