Re: DZIWNE było ...Wyniki defragmentacji - ostatnio

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Sun 07 Aug 2011 - 08:39:59 MET DST

Dnia Sun, 7 Aug 2011 00:02:12 +0200, USER0 napisał(a):

> Jak można przetestować płytę główną na tę okoliczność i co może
> sugerować taki objaw, że podłączenie tylko dysku SATA daje taki
> dźwięk i niedziałanie komputera, a podłączenie go razem z dyskiem
> EIDE powoduje, że tego dźwięku nie ma i komputer działa normalnie.
> Wiem, że to pewnie wykracza poza zakres tej grupy, ale prosiłbym
> o jakiś punkt zaczepienia.

IMO prztestować płytę można tylko uruchamiając ją i stwierdzając działanie
funkcji. Jesli płyta przechodzi POST i ninicjuje jakikolwiek OS, czy to z
HD czy z CD czy choćby z flopa i ten system wstaje, nie zacina się i
obsługuje skutecznie wejścia i wyjścia to na 99% płyta jest sprawna. Dosyć
rzadko uszkodzenia płyty są widoczne gołym okiem - ucięte ścieżki, upalony
tranzystor, wypuczone elektrolity, urwany element.
A z objawami które opisujesz nie zetknąłem się jeszcze i sorry ale nie mam
pomysłu :) Moze ten dysk ma jakis feler? Spróbuj z innym dyskiem SATA.

--
Jacek