Outlook Express -brak polskich znaków (tylko od jednego nadawcy)

Autor: kmark <markotar_at_o2.pl>
Data: Thu 09 Jun 2011 - 11:22:28 MET DST

Witam,
Otrzymuję czasami informacje z Open Finance. Te wiadomości mają ikonkę, że
wiadomość jest podpisana cyfrowo.
Otóż nie pamiętam jak dawno temu otrzymałem od kogoś maile, w którym polskie
znaki diakrytyczne byłyby wyświetlane w postaci "krzaczków".
Natomiast w korespondencji od tego nadawcy, "krzaczki" są zawsze.
Pocztę mam na o2.pl i przeglądając wiadomości na stronie o2.pl, tych
"krzaczków" tam nie ma.
Rozmawiałem z obsługą techniczną Open Finance:
Przedstawiciel stwierdził, że od żadnego odbiorcy nie mają zgłoszenia o
"krzaczkach". Sugerował, abym sprawdził i ewentualnie zmienił któreś z
ustawień w OE.
Zacząłem eksperymentować i kombinować.
Pozytywny rezultat, czyli brak krzaczków w tych wiadomościach uzyskałem przy
następujących ustawieniach:
narzędzia > opcje > czytanie > czcionki :
-ustawienia czcionek: unicode (wcześniej było: Europa środkowa)
-kodowanie: UTF-8 (wcześniej : Europa środkowa (ISO)
następnie ustawienia te zaakceptowałem, jako : "ustaw jako domyślne".
I wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że wszystkie instrukcje dotyczące
prawidłowej konfiguracji OE zalecają ustawienia takie, jakie miałem przed
zmianami.
U mnie wszystkie ustawienia były zgodne z zaleceniami tych instrukcji.
Proszę o informację, dlaczego OE skonfigurowany według tych instrukcji,
kiepsko wyświetla maile w przypadku tego, w zasadzie jedynego nadawcy
(który, jak już informowałem, oświadczył, że prawdopodobnie taki przypadek
występuje tylko u mnie, bo nikt im o podobnych problemach nie zgłaszał).
====
System: Win XP pro SP3 aktualizowany na bieżąco
przeglądarka: FF 4, wcześniej IE8 (zmieniłem, kiedy dowiedziałem się, że IE9
jest dla xp nieosisiągalny)