Re: Outlook Express -brak polskich znaków (tylko od jednego nadawcy)

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 09 Jun 2011 - 13:39:39 MET DST

kmark <markotar@o2.pl> napisał(a):
> [...]
> "krzaczków" tam nie ma.
> Rozmawiałem z obsługą techniczną Open Finance:
> Przedstawiciel stwierdził, że od żadnego odbiorcy nie mają zgłoszenia o
> "krzaczkach". Sugerował, abym sprawdził i ewentualnie zmienił któreś z
> ustawień w OE.
> Zacząłem eksperymentować i kombinować.
> Pozytywny rezultat, czyli brak krzaczków w tych wiadomościach uzyskałem
> przy następujących ustawieniach:
> narzędzia > opcje > czytanie > czcionki :
> -ustawienia czcionek: unicode (wcześniej było: Europa środkowa)
> -kodowanie: UTF-8 (wcześniej : Europa środkowa (ISO)

Hmmmm, na moje oko to tak naprawdę niczego nie zmieniłeś. Przecież na liście
u góry niczego się nie ustawia :) Ta jest tylko lista ustawień. Nie ma
znaczenia co wybierzesz. Piszesz, że zmieniłeś z Europa środkowa na Unicode.
Nie zmieniłeś, tylko przeszedłeś z konfigurowania środkowoeuropejskiej
strony kodowej na konfigurowanie Unicode. Domyślnym kodowaniem dla Europy
środkowej jest środkowoeuropejskie ISO a domyślnym dla Unicode jest UTF-8 a
więc ustawiłeś tak jak jest domyślnie.

> następnie ustawienia te zaakceptowałem, jako : "ustaw jako domyślne".

To jest faktyczna zmiana, ustawienie Unicode jako domyślnego. Open Finance
widocznie wysyła w UTF-8 ale jest zbyt leniwe żeby wstawić deklarację
kodowania. Zajrzyj do nagłówków a wszystko stanie się jasne.

> I wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że wszystkie instrukcje dotyczące
> prawidłowej konfiguracji OE zalecają ustawienia takie, jakie miałem przed
> zmianami.

Jakie instrukcje?

> U mnie wszystkie ustawienia były zgodne z zaleceniami tych instrukcji.
> Proszę o informację, dlaczego OE skonfigurowany według tych instrukcji,
> kiepsko wyświetla maile w przypadku tego, w zasadzie jedynego nadawcy
> (który, jak już informowałem, oświadczył, że prawdopodobnie taki
> przypadek występuje tylko u mnie, bo nikt im o podobnych problemach nie
> zgłaszał). ====

Wklej nagłówki to Ci powiemy. Jak napisałem wyżej, OF prawdopodobnie nie
umie wysyłać maili.

> System: Win XP pro SP3 aktualizowany na bieżąco
> przeglądarka: FF 4, wcześniej IE8 (zmieniłem, kiedy dowiedziałem się, że
> IE9 jest dla xp nieosisiągalny)

Jak zmieniłeś? Zmiana przeglądarki polega na tym, że od pewnego momentu
przestaje się klikać w jedną ikonkę a zaczyna w drugą, na OE to nie wpływa
:)

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/