Aspekty przyjazności Windowsa (było: Dziwne zachowanie wgeta pod Ubuntu)

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Mon 10 Jan 2011 - 10:05:05 MET

W dniu 10.01.2011 07:53, Dominik & Co pisze:
> W dniu 08-01-2011 11:24, Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

> Ale to właśnie to: coś, co przyjazne lamerowi najczęściej nie
> jest przyjazne zaawansowanemu użytkownikowi.

Więc zaawansowany sobie to wyłącza. Choć ja nie wyłączam i doceniam
także dla siebie, więc nie do końca tak, że tylko lamerom przydatne.

> Lamer w edytorze
> tekstu doceni duże ikonki na wstążeczkach, użytkownik zaawansowany
> doceni proste i konfigurowalne skróty klawiszowe.

Niestety zwykłych userów jest zdecydowanie więcej i możliwości dodatkowe
są usuwane z programów. Ja obecnie mogę na moim kompie zrobić połowę
tego, co kiedyś. Bo moje potrzeby były niepotrzebne....

> Proponuję poczytać:
> http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2008/08/14/linux-to-nie-windows/
> Problem #5: Mit “user friendly”

Akurat czytelnia ubuntu.pl jest dość niskich lotów i obecnie już
wymarłym źródłem wiedzy. NIe przekonują mnie rozważania tamtego
wiejskiego filozofa: ,,Jak więc można w ogóle mówić o “przyjazności dla
użytkownika”, skoro mamy różne potrzeby?'' A więc można mówić. Można
bowiem zaimplementować przyjazność dla każdego. Owszem, czasami ciężko
mówić o przyjazności dla każdego domyślnych ustawień, to fakt. Dlatego
najlepiej defaultowo dać przyjazność dla lamera, a PU sobie przełączy,
jak w omawianym przypadku autostartu.

> I piszę to nie w kontekście "Linux jest dla zaawansowanego
> użytkownika, Windows jest dla ZU" tylko po prostu dla zwrócenia
> uwagi: najczęściej rozwiązanie doceniane przez ZU (podpowiedzi,
> kreatory, samouczki itp) będzie kulą u nogi dla power usera.

O ile można je wyłączyć, to wszystko gra.

> FUT FUTem- ale IMO problem niezależny za bardzo od SO.

Niezależny jak niezależny. To Ty zdryfowałeś na przyjazność w ogólności.
Dyskusja była konkretnie o mechanizmie AUTOSTART z Windowsa.

--
Przemysław Adam Śmiejek
Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego