Re: backup serwera 2008 - pełna kopia systemu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 22 Dec 2010 - 13:34:59 MET

Dnia Tue, 21 Dec 2010 23:53:28 +0100, Zoltar napisał(a):

> witam
>
> niedawlo wdrozylem w firmie serwer dedytkowany HP z windows 2008 r2 st.
> chcialbym zapytac sie szanownych grupowiczow jak zrzucic stan serwera
> pracujacego 24h/7 tak aby mozna bylo w razie awarii systemu wrzucic go
> szybko na nowo. chodzi mi glownie o sam system operacyjny. czy jest jakies
> oprogramowanie darmowe lub niedrogi program ktory by mi to zrzucał na jakis
> dysk, udział sieciowy,etc. nie interesuja mnie programy ktore wymagaja
> uruchomienia serwera z plyty cd/dvd gdyz serwer caly czas pracuje. doradzcie
> [...]

Polecam bardzo dobry, maleńki, bezinstalacyjny programik Drive Snaphot.
Działa w każdej wersji Windows, w tym w wersjach 64-bit. Można go
odpalać ze skryptów i ma dużo przełączników, co pozwala na
zoptymalizowanie obrazka docelowego (wykluczanie plików bądź folderów,
szyfrowanie, backupy różnicowe, etc). Utworzone obrazki można montować
"pod literkę" i pracuje się na nich niemal tak samo szybko, jak na
prawdziwych partycjach. Można uruchamiać polecenia przed i po wykonaniem
obrazka. Można zapisywać na dysk sieciowy. Można używać zmiennych w
nazwach obrazków. I ma wiele, wiele innych ciekawych funkcji, w tym
także potrafi zakładać partycje, naprawiać tabelę partycji, naprawiać
MBR dysku, operować na podpisie dysku, naprawiać uszkodzone obrazki,
integrować obrazek z dodatkowymi sterownikami (przydatne przy
przenosinach systemu na obcy hardware), potrafi odtworzyć system przy
następnym restarcie, itd. Można go odpalić zarówno z wiersza poleceń jak
i w trybie graficznym. Działa na zdalnej maszynie uruchomiony poprzez
psexec. Działa nawet w środowsku naprawczym Windows Vista i wyższym,
uruchomionym z płytki DVD.
Nie znam lepszego programu, a wiele ich przewinęło się przez moje ręce
przez ostatnie 10 lat.

http://www.drivesnapshot.de/en/
Cena: 89 euro/lic. srv, 39 euro/lic. wrkst.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/