Re: backup serwera 2008 - pełna kopia systemu

Autor: Adam Koltowski - http://alfa-comp.pl <alfak_at_wytnijto.onet.pl>
Data: Wed 22 Dec 2010 - 13:12:12 MET

> Roznice w wydajnosci pojedynczej maszyny dzialajacej pod ESXi vs ta sama
> maszyna natywnie na tym samym sprzecie sa pomijalne, chyba ze to
> faktycznie jakies bardzo specyficzne srodowisko pracy.

Zgadzam sie z toba. Masz dobry sprzet z odpowiednia iloscia RAMU. DO tego
prawdopodobnie przyzwoite RAID lub jakis NAS/SAN/iSCSI. Wiec wydajnosc jest
wystarcvzajaca. Ja tez widzialem juz kilkanascie serwerowni z ESXami i
wiekszosc ludzi jest zadowolona (szczegolnie z administrowania takimi
zabawkami). Natomiast nie zaleca sie tego wszedzie tam gdzie sa jakies
krytyczne elementy przedsiebiorstw oraz gdzie jest wymagana praca pod duzymi
obciazeniami. Czyli unika sie stawiania wlasnie Exchange (wbrew pozorom
Exchange dla wiekszych firm to po pierwsze element krytycznym biznesu, po
drugie maszyna dzialajaca pod duzym obciazeniem), wszlkich bazodanowych
serwerow ktore sa krytyczne (na ktorych dzialaja wazne aplikacje pod duzym
obciazeniem).

Na standardowym serwerze w malej firemce (szczegolnie przy rozwiazaniach
typu SBS Server), wirtualizacja nie jest najlepszym pomyslem a zakladam, ze
prawdopodobnie mamy tutaj z czyms takim do czynienia. no chyba, zebym sie
mylil.

Adam