Re: backup serwera 2008 - pełna kopia systemu

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Wed 22 Dec 2010 - 13:03:57 MET

On 22/12/2010 11:52, Adam Koltowski - http://alfa-comp.pl wrote:

> Tez mialem ochote zaproponowac wirtualizowanie tej maszyny. Jak kazde
> rozwiazanie ma plusy i minusy. Plusy to latwe zarzadzanie, przenoszenioe na
> ew. nowy hardware i skalowalnosc. Minusy to wydajnosc. Jesli to serwer na
> ktorym jest prowadzona praca na serio to raczej wirtualizacja nie daje
> porzadanej wydajnosci wiec moglo by sie okazac, ze chodzi jak mul.... No ale
> snapshoty ktore mozna robc aby utrwalic obecny stan systemu swietnie by sie
> do tego nadawaly.
>
> Z praktyki wiem, ze zeby dzialac na VMach na serio, to trzeba dysponowac na
> [...]

Hosty mam tu co prawda mocne (klaster trzech IBMow 3850 4xQuad xeon +
64GM RAM kazdy), ale dzialaja na nich wszystkie serwery produkcyjne bez
zadnego spadku wydajnosci, lacznie z kontrolerami domeny i serwerami
poczty na exchange 2k8, miedzy wydajnoscia I/O na NAS vs lokalne dyski
tez nie zauwazylismy zadnych roznic.

Roznice w wydajnosci pojedynczej maszyny dzialajacej pod ESXi vs ta sama
maszyna natywnie na tym samym sprzecie sa pomijalne, chyba ze to
faktycznie jakies bardzo specyficzne srodowisko pracy.

--
Pozdrawiam
Kamil