Re: Windows7, VirtualBox na Linuxie, problem z portami szeregowymi

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Mon 27 Dec 2010 - 18:20:29 MET

W artykule <ieskfs$1ed$1@kushnir.sileman>, Kicer napisał(a):

> Mam VirtrualBoxa postawionego na Linuxie. W VB mam Win7 któremu ustwilem dwa
> porty COM (przyjmijmy dla uproszczenia ze są zmapowane na fizyczne porty COM
> hosta).

Z tą różnicą, że hostem gościem jest XP, ale automatycznie portu
nie wykrył. Wyszukiwanie nowego sprzętu też go nie znajdowało.
Ale dodaj sprzęt z Panelu sterowania, tak został podłącozny, wyszukaj
automatycznie... znalazł "Instalowanie Port komunikacyjny".
W Menadżerze urządzeń pojawił się port COM1.

Zainstalowane mam narzędzia Guest... pod XP.

I faktycznie to działa, bo zapisałem do portu COM1 (pod windowsem:
copy plik.txt COM1: ) i pod linuksem pojawiła mi się zawartość pliku.

Konfiguracja u mnie pod VirtualBox 3.2.12:
Włącz port szeregowy: (zaznaczone)
Numer portu: COM1, IRQ 4, IO 3F8
Tryb pracy portu: Surowy plik
Ścieżka: port_com1
PS: nie mam nic pod COM1 podpiętego, żeby sprawdzić w trybie surowym,
dlatego sprawdziłem na pliku.

Jeśli masz problemy, to albo niekompatybilność VB z W7, albo
inna wersja (starsza) VirtualBox, albo nieprawidłowa konfiguracja.

Jacek