Re: Problem z N:\Recycler\S-1-5-21-10.................\Dk3\firebird.msg

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Fri 17 Dec 2010 - 16:58:58 MET

Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:iddflv$q2o$1@news.onet.pl...

> To zależy, jaki standard kultury masz na myśli. Bekanie podobnie jak
> jedzenie pałeczkami jest jednym z azjatyckich standardów dobrego
> zachowania
> przy stole. O ile mi wiadomo, pierdzenie nigdzie takim standardem nie
> jest.

U Niemców i Holendrów, z relacji znajomych, jest to spotykane. Pije piwo
przy budce i prrryk...

> 1. Wycinasz wrotki osób, których cytaty pozostawiasz (choćbyś to był
> nawet
> Ty sam), jak to widać powyżej.

Ja czytałem, że zostawia się tylko wrotkę bezpośredniego poprzednika...
Ale skoro jest inaczej, zorientuję się w temacie i przestawię, gdy
będzie potrzebne.

> 2. Rozbijasz cytaty w połowie zdania, zniekształcając w ten sposób
> kontekst.

kwestia interpretacji... sory, odniosę się później.

> 3. Niszczysz cytaty dzieląc je na akapity w środku zdania, jak to
> widać
> powyżej i poniżej. To nie jest biały wiersz, tego się po prostu nie da
> normalnie czytać.

> Oczywiście - cała Ameryka stoi przed Tobą otworem.

A to mi chyba układ tekstu się rozchrzanił... przyjrzę się temu.

> W przełożeniu na nasze: sam powinieneś wysyłać wiadomości jak
> najbardziej
> zgodne z powszechnie używanymi standardami, ale akceptować również
> cudze
> wiadomości mało zgodne ze standardami lub zgodne ze standardami mało

Otóż, z odbiorem nie ma problemów żadnych. Gorzej, gdy trzeba zacytować.

> używanymi. Jeśli możesz coś naprawić – napraw, jeśli nie możesz – nie
> psuj
> dalej. Ty zaś robisz na odwrót.

Jakby się dało QP usunąć z cytowanego tekstu - nie pogardzę, mogę wtedy
nawet ręcznie go po skleceniu tekstu dodać.

> Kolega pisał to samo, tylko na skróty, bo sądził, że ma do czynienia z
> osobą
> bardziej przytomną.

Może nie tyle przytomną, ile może nienatoralnie nawet wyczuloną na
"konkretne konkrety", inne trudno trafia... Może interpretacja nawalać.

> Jeśli uważasz RFC za mało konkretne, to znaczy, że zachowujesz się jak

Mam w tym doświadczenie :) Ale o szczegółach - poza grupą, przy coli,
bądź oranżadzie, alkoholu mi nie wolno ze względu na stan zdrowia.

> troll. Dla porządku dodam tylko, że:

Takowoż, zamieniam się w słuch....

> A. Standardu QP nie da się uniknąć, choćby z powodu istnienia bramek
> mail-to-news. Nie masz kontroli ani nad tym, jak wiadomości
> przeformatuje
> bramka, ani nad tym, jaką drogą docierają wiadomości. Jeśli gdzieś po
> drodze
> trafi się serwer (pocztowy) deklarujący kodowanie 7-bitowe, wiadomość
> *musi*
> zostać przekodowana do 7-bit. Konwersja w odwrotną stronę nie jest
> wymagana.

To nawet jest dla mnie oczywiste. Sęk w tym, że często brakmi robią to
nieprawidłowo, a ściślej, potrafią pokaszanić najzupełniej prawidłowe
cytaty.

> B. Nie masz też kontroli nad bramkami www-to-news, które podobnie jak
> bramki
> mail-to-news są przeciętnie mniej zgodne ze standardami niż czytniki
> grup.
> Tylko część takich bramek wysyła wiadomości bezpośrednio na serwer
> news,
> część jest de facto interfejsem podłączonym do bramki mail-to-news.

Nie mam kontroli... cóż... Czy nie prościej było by to wszystko
definitywnie unowocześnić, wymuszając przy tym zmianę np. kodowania,
przez dodanie QP? Wtedy MUSIAŁBYM się z tym przeprosić i sprawa była by
jasna.

> C. Tylko stosując czytnik grup wysyłający wiadomości bezpośrednio na
> serwer
> news masz w miarę pełną kontrolę nad formatem wysyłanych wiadomości. W
> miarę,
> bo żaden program nie jest doskonały i nie zawsze da się go od ręki

Zgoda - Opera też mi fikała na poczatku...

(dodatki do OE...)
> lokalnego serwera (jak Hamster).

Czy tenże umie usunąć/przekodować QP z wiadomości? Rozwiazało by to mój
problem, chomas by zaciągał wiadomości, odbarczał z QP, a ja przy
odpowiedzi bym to QP dodawał skoro konieczne, taki układ - OE + Hamster
chętnie kupię. Standardy spełnione, nie biję się z nakładkami, a problem
rozwiązany... skoro jest yProxy do (nie tylko) OE, to nie da się więcej?
(byle nie zamulał)

> D. Korzystanie z dodatków to żadna hańba, wręcz przeciwnie – to
> standard dla
> dobrze zaprojektowanych programów robiących coś więcej niż ping.

Andrzej, ale nie chodzi mi o to, by nie korzystać z dodatków... ja chcę
tylko tyle powiedzieć, że miałem kiedyś z jednym duży problem i musiałem
się natrudzić, by system doprowadzić do stanu używalności (porozwalał mi
jakieś biblioteki chyba i skaszanił FAT jeszcze w Win98), wolę dziś
uniknąć tego ryzyka.

> F. Więcej nie chce mi się z Tobą gadać.

Ależ to Twój wybór był, że się odezwałeś! :))
Pozdrawiam świątecznie.

--
((o))
((+))