Re: Tryb pracy dysku (było: Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon 15 Nov 2010 - 23:23:21 MET

Dnia Fri, 12 Nov 2010 13:54:21 +0100, Araneus Diadematus napisał(a):

(ciach...)
> Zasadniczo, obie kości powinny być jednakowe. Ale nie zawsze tak jest,
> wtedy mniejszą, bądź słabszą (wolniejszą) kość daj jako pierwszą.
> Zauważyłem, że czasem komputer lubi wystartować z prędkością i innymi
> parametrami dostosowanymi do pierwszej kości, wtedy druga może się nie
> wyrabiać i sypać błędami, mimo, że jest sprawna. Zorientuj się, czy
> mniejsza kość jest w pierwszym porcie, jeśli nie, to przełóż miejscami.
> Może być tak, że gdy prędkości modułów pamięci różnią się (np. jedna
> jest 400, druga 533) to nic ich nie przekona do zgody, wtedy jedną
> [...]

Tu bym trochę polemizował. O ile się nie mylę - jeżeli pozostawisz
ustawienie parametrów działania pamięci automatowi na płycie - wtedy może to
stanowić problem. Ale jeżeli ręcznie wymusisz taktowania i timingi? Choć nie
twierdzę, że i tak się dwa moduły mogą żreć na potęgę.

(ciach...)

[ Jeżeli chcesz być kochany, kochaj sam siebie.                   (Seneka) ]