Re: Tryb pracy dysku (było: Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Fri 12 Nov 2010 - 13:54:21 MET

Użytkownik "12345" <12345@6789.pl> napisał w wiadomości
news:4cdbf5aa$0$22808$65785112@news.neostrada.pl...
> Jeśli MemTest nic nie wykaże, to jak mogę sprawdzić/wymienić sterownik
> pamięci?

Chodzi o sterownik do programu, do jakiegoś urządzenia - jego nazwa
czasem pokaże się przy komunikacie.

> W tym komputerze było wpierw 256 MB, a potem została dokupiona pamięć
> 1 GB (w jednym kawałku) , z tym że ta poprzednia kość została. Teraz
> wykazuje
> 1280 MB. Może lepiej tę małą kość wyjąć?

Zasadniczo, obie kości powinny być jednakowe. Ale nie zawsze tak jest,
wtedy mniejszą, bądź słabszą (wolniejszą) kość daj jako pierwszą.
Zauważyłem, że czasem komputer lubi wystartować z prędkością i innymi
parametrami dostosowanymi do pierwszej kości, wtedy druga może się nie
wyrabiać i sypać błędami, mimo, że jest sprawna. Zorientuj się, czy
mniejsza kość jest w pierwszym porcie, jeśli nie, to przełóż miejscami.
Może być tak, że gdy prędkości modułów pamięci różnią się (np. jedna
jest 400, druga 533) to nic ich nie przekona do zgody, wtedy jedną
trzeba wyciągnąć. To różnie bywa, trudno jednoznacznie odpowiedzieć.
Sprawdź każdą z kości osobno,przynajmniej 3 cykle MemTest, jeśli masz
inny program (poleca się GoldMemory) to też użyj, nie znam go, ale jak
można, to też minimum 3 cykle. Potem (jeśli obie sprawne) sprawdź, czy
pójdą razem, gorszą daj jako pierwszą (chyba, że specyfikacja płyty
głównej wyraźnie zaznacza inne postępowanie), komputer powinien chodzić
oszczędniej i obie pamięci powinny się wyrabiać.

--
((o))
((+))