Re: Tryb pracy dysku (było: Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon 15 Nov 2010 - 23:23:21 MET

Dnia Thu, 11 Nov 2010 14:24:44 +0100, 12345 napisał(a):

> Jeszcze sprawdzę te zworki na dyskach i ewentualnie spróbuję z podlączonym
> jedynie Primary Master. Jeśli to nic nie da, to chyba zrezygnuję, bo może
> to jest właśnie taki przypadek.

Z moich wspomnień z dyskami PATA - ustawiaj zworkologię master / slave
pamiętając, że napęd master idzie na sam koniec taśmy, a slave pomiędzy
mastera i kontroler. Ile się parę razy naszarpałem, dlaczego niby poprawna
konfiguracja (dysk ze zworką na master podłączony na samym końcu taśmy plus
nagrywarka na cable select wpięta w środek taśmy) głupieje, to moje. Wobec
czego moim zdaniem:
- zapinasz na dysku zworkę na master, wpinasz na sam koniec taśmy i w
kontroler Primary
- jeżeli nie działa - sprawdzasz, czy dysk nie ma zworki do ustawienia w
specyficzny sposób, jeżeli napęd jest jedynym napędem na taśmie
- jeżeli działa - bierzesz napęd, ustawiasz zworkami slave, wpinasz między
dysk i kontroler na kanale Primary

Drugą zagwozdkę urządził mi kiedyś dysk Maxtora wpinany na płytę Asusa
A7V133 (który dinozaur jeszcze kojarzy? Przyznać się... ;D). Jeżeli był sam
na taśmie - zero problemów. Wpięcie mu czegokolwiek jako slave czy master
sprawiało, że XP na tym kompie (1,5 GB ram PC133, Athlon XP 2100+ z jądrem
Palomino) startował... 15 do 20 minut.

(ciach...)

[ Sam nie wiem co jest gorsze: bycie alkoholikiem czy seksoholikiem?       ]
[ W pierwszym przypadku Ci nie staje, w drugim nie ma czasu wypić...       ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]