Re: Tryb pracy dysku (było: Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 14:15:33 MET

Użytkownik "12345" <12345@6789.pl> napisał w wiadomości
news:4cdbe6f9$0$22796$65785112@news.neostrada.pl...
> 1) czy istnieją komputery (powiedzmy z obecnego tysiąclecia :-), z Win
> XP,
> w których nie ma możliwości ustawienia napędów w trybie DMA? Jeśli
> tak,
> to w jakich sytuacjach to się zdarza?

Może być specyficzna konfiguracja sprzętu, której XP nie będzie w stanie
wysterować swoimi sterownikami, wtedy żadne rzeźbienie nie pomoże, nadal
będzie PIO. Wtedy dopiero instalacja dedykowanego sterownika coś da.

> 2) właściwie jestem przygotowany do zrobienia update BIOSu (mam
> dyskietki,
> znalazłem plik .awd w Internecie i ściągnąłem), ale ciągle ma
> opory.
> Pamiętam ostrzeżenia, że jest to operacja nieodwracalna i jak coś
> pójdzie

W rzecz samej, jest to operacja mocno ryzykowna, na ten czas wszelkie
pralki, grzałki, elektronarzędzia, odkurzacze, etc. wyłączone z
gniazdka, pożądane mieć UPS-a.
Bardzo istotne jest mieć odpowiedni do płyty BIOS, już dwie płyty tak
załatwiłem, (30 zyla kosztowało przeflaszyć kostkę EPROM), program
najprawdopodobniej da znać, że mu się nie zgadza BIOS w pliku z BIOSem w
EPROMie (sygnatura) i albo zapyta, czy ryzykujesz, albo w takich
sytuacjach trzeba uruchomić flaszkę z dodatkowym parametrem. Ale robić
tak TYLKO WTEDY, gdy NA PEWNO wiadomo, że BIOS jest dobry, a program
mimo to się zapiera, może tak być, gdy BIOS już był flaszowany jakąś
modyfikacją.
W rzeczy samej, koniecznie ściągnij dotychczasowy BIOS do przynajmniej
3-5 kopii (zwłaszcza, gdy na dyskietkę), aby później mieć co dać
gościowi co programuje kostki, jeśli takiego programowania nie robisz
sam. Dopiero potem rzeźbienie z nowym programem. Od backupu można
odstąpić tylko wtedy, gdy można łatwo pozyskać właściwwy BIOS z innego
źródła.

--
((o))
((+))