Plik kroniki NTFS na podlinkowanej partycji - jak wywalić?

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 14:05:18 MET

Świadom niebezpieczeństwa nazbyt intensywnego rzeźbienia, zwracam się z
zapytaniem - jak z partycji podlinkowanej, tzn. nie będącej pod literką,
tylko wmontowanej do katalogu, usunąć plik kroniki?
Muszę partycję dopchnąć po ostatni sektor i co jakiś czas kronika
odtwarza się (i chcę, by nadal się odtwarzała), zajmując miejsce na
dysku, co opóźnia proces dopychania i defragmentacji (pliki też muszą
być poukładane).
Z literkowego napędu robi się to tak:
fsutil usn deletejournal /n c:
(/n - czeka z zamknięciem okienka na wykonanie polecenia, /d zamyka okno
od razu i kasuje kronikę w tle)
(C: oczywiście to literka wybranego napędu)
Teoretycznie więc powinno zadziałać
fsutil usn deletejournal /n c:\mount ...
I niezależnie, jak się zakończy, slashem, bez slasha, slashem i
gwiazdkami *.*, dostaję komunikat o braku dostępu, wszystkie niezbędne
uprawnienia są Inne rzeźbienia komunikują, że mogę działać jedynie na
napędach lokalnych... Muszę rzeźbić naokoło, na moment przyznać literkę,
zrobić co chcę, odjąć literkę. I odjęcie znów... zapiera się,
szczęśliwie Unlocker, który jako "uzurpatora" wskazuje... Konsolę
zarządzania M$ (dziwnie, co nie?) błyskawicznie zdejmuje haka i literkę
spod tejże konsoli mogę zdjąć już bez przeszkód... hmm...
Czy da się obejść, czy jednak muszę rzeźbić? Systemowy chkdsk nie ma
takich wątpliwości i bezproblemowo działa również na punkt montowania...
Ki diabeł?

--
((o))
((+))