Re: Tryb pracy dysku (było: Jak odinstalować PASEK TVN24 ?)

Autor: 12345 <12345_at_6789.pl>
Data: Thu 11 Nov 2010 - 13:52:09 MET

> krót myślowy, chodziło o urządzenia widmowe, zarówno napędy jak i kontrolery.
> http://social.answers.microsoft.com/Forums/pl-PL/windowsplpl/thread/f0eb2b31-ddaf-40c8-96bf-840cf25cc589
Z pendrive'a czasem korzystam, ale nie podczas tych prób.

> To jest Caviar, dobrze pamiętam? Jak jest zezworkowany (sugeruję CableSelect) i czy wisi na końcu taśmy ATA?
To jest WD1600AVJB
Wisi na końcu tasmy, ale zworkę też widać. Muszę wyjąć oba dyski
i dokładnie sprawdzić.

> Aha, i daj temu BIOS-u więcej czasu na wymacanie dysku, np. poprzez wyłączenie opcji Quick POST lub podobnie (piszę z pamięci).
Jak już pisałem, nawet w sytuacji gdy wszystkie napędy są podlączone,
BIOS (ekran Award) wpierw pokazuje przy wszystkich [AUTO], a dopiero
po chwili w miejsce [AUTO] pojawiają się ich nazwy.

Mam jeszcze 2 pytania "natury ogólnej"
1) czy istnieją komputery (powiedzmy z obecnego tysiąclecia :-), z Win XP,
    w których nie ma możliwości ustawienia napędów w trybie DMA? Jeśli tak,
    to w jakich sytuacjach to się zdarza?
2) właściwie jestem przygotowany do zrobienia update BIOSu (mam dyskietki,
     znalazłem plik .awd w Internecie i ściągnąłem), ale ciągle ma opory.
     Pamiętam ostrzeżenia, że jest to operacja nieodwracalna i jak coś pójdzie
     nie tak, to nie ma komputera. Nie wiem czy dotyczy to tylko sytuacji
     przerwania dopływu prądu w trakcie (nie mam UPSu), czy również
     z innych powodów może tak się stać.
     Co prawda na niebieskim ekranie był taki tekst, żeby skontaktować się
     z producentem w celu update'u BIOSu, ale sam nie wiem. Warto to
     zrobić czy nie?

Dziękuję i pozdrawiam