Re: wXP zmienia sprzęt

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Thu 28 Oct 2010 - 22:28:29 MET DST

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości
news:iacja5$e18$1@inews.gazeta.pl...

> Szansa na to wbrew pozorom jest spora, parę miesięcy temu przenosiłem
> na żywca dysk ze starego Intela BX na znacznie nowszego (jakaś
> Gigabyte na bodajże 945) i system wstał. Tyle, że dysk był oczywiście
> PATA, z PATA na SATA już pewnie nie byłoby tak różowo

Miałeś chyba szczęście, widocznie chipsety miały podobną (wirtualnie?)
konstrukcję na tyle, że stery starego dały radę wysterować nowy. Mnie
się nigdy taka przesiadka (poza W9x i NT4) nie udała, 7B Inaccessible
boot device... PATA tu, PATA tam, ten sam dysk zresztą. PATA-SATA? A w
trybie emulacji nie złapie? Tego nie próbowałem.
Jeszcze pozostaje problem, który fizycznie jest port, do którego
przypina się dysk. Z tego powodu wyburacza mi się (7B właśnie) instalka
spatchowanego NT4, a starsze linuxy dostają paniki kernela już na etapie
instalacji.

> Gigabyte do monitoringu ichnich płyt) . Ale na ile jest to spowodowane
> ową przeprowadzką - nie wiem.

Ja używam właśnie na Gigabycie CPUID Hardware Monitor, może to zadziała?
Chciałęm dać firmowy program, ale w szale przeciskania się przez
kilkaset płytek (porządki) gdzieś zadziałem firmową (później znalazłem,
ale już miałem HWMonitor).

--
((o))
((+))