Synchronizacje danych winXP - win7

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Thu 28 Oct 2010 - 22:50:21 MET DST

Ma obecnie dwa komputery i teraz jak rozwiązać problem synchronizacji
danych miedzy nimi. Najlepiej w sposób jak najwygodniejszy
Do synchronizacji jest poczta w Thunderbird, Komunikator Konnekt,
Przeglądarka Firefox, duzo plików uzytkoika.

Nie chce mi się bawić w otoczenia sieciowe a przy okazji chce uniknąć
desynchronizacji że będę miał dane niepokrywające się na obu
komputerach. Total Commander - niespecjalnie bym chciał, bo tedy muszę
wyłączać aplikacje na obu komputerach.

No i sprawa której nie wiem jak zaradzić, bo oba komputery będą używane
niemal jednocześnie - wiec o desynchronizacje danych łatwo. Myślałem o
pendrive ale to tez w końcu szlag trafi jak nie pendrive to mnie bo
muszę wszystko wyłączyć zanim włożę/wyjmę pendrive.

Mysałem tez o jakimś koncie w internecie do którego bym porobił jakieś
ścieżki - ale niestety - nie ma opcji odczytu i zapisu w tym samym
momencie a wszystkie netdrive się do tego celu nie nadają bo buforują
dane (co w przypadku komunikatora zwyczajnie siądzie) a i nie wszędzie
będę miał szybki internet.

Wiec jestem niejako w kropce. Czy w tej sytuacji muszę wybrać który
komputer jest nadrzędny? szczerze to wygodniej mi się siedzi przed
starym PC ze wszystkimi danymi niż na laptopie ale z laptopa będę
korzystał nieporównywalnie częściej niż z PC.

Jest może już jakieś rozwiązanie które by tak pozwalało na
synchronizacje tego typu?

Znam Cobian backup ale średnio się nadaje. SyncToy - nadal muszę
pamiętać o tym gdzie jest nowa wersja.