Re: Jak wyłączyć i włączyć interfejs sieciowy z cmd?

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Wed 27 Oct 2010 - 21:57:02 MET DST

In news:ia9uvs$1nbl$1@opal.icpnet.pl,
*Grzegorz Niemirowski* <gnthexfiles@poczta.onet.pl> typed:

> Interfejs sieciowy to interfejs sieciowy, nie ma żadnego związku z powłoką
> albo tym kto jest zalogowany. Dopiero restart by pomógł. Albo
> włączenie/wyłączenie karty ale to już bez modyfikowania rejestru.

Nie zawsze, po wprowadzeniu zmian w wielu przypadkach nie musisz nic
przelogowywać itp.

> Serio? Jest coś, co nieustannie monitoruje te klucze i w zależności od
> tego co tam wpiszesz włącza lub wyłącza interfejs? Jakoś nie chce mi się
> wierzyć :)

A jak mam Cie przekonać, przetestuj ;-)

> [...]
> przecież tak, że jak zmienisz w rejestrze ścieżkę do tapety to Ci się
> natychmiast tapeta zmieni. Musisz w określony sposób powiadomić system o
> konieczności ponownego wczytania ustawień. Przykładowo możesz
> zmodyfikować zmienne systemowe zmieniając wpis w rejestrze. Ten wpis jest
> odczytywany podczas logowania. Dopóki więc się nie przelogujesz to zmiany
> nie będą widoczne. Aby były widoczne bez konieczności przelogowywania,
> musisz powiadomić system o zmianie. Wykonuje się to wysyłając komunikat
> broadcastowy WM_SETTINGCHANGE. Opis tej czynności można znaleźć w na

Grzesiu, sa zapisy które faktycznie uwidoczniają sie dopiero po restarcie
komputera (jak. np. tapeta), a sa i takie, które działają bez restartu czyli
natychmiastowo, nawet wówczas gdy nie widzisz tego naocznie. W w/w przypadku
jak karta sieciowa nie zobaczysz np. ikonki w tray, ale gdy wprowadzisz
zmiany do rejestru i klikniesz np. w IE to efekt będzie natychmiastowy,
czyli polaczenie uzyskasz i ikonka wróci na miejsce. Przetestuj ;-)

http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx