Re: Jak wyłączyć i włączyć interfejs sieciowy z cmd?

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 27 Oct 2010 - 21:36:33 MET DST

Piotr Palusiński <perfekt_xl@invalid.wp.pl> napisał(a):
> Samo kliknięcie nie spowoduje samoczynnego włączenia karty czy interfejsu
> sieciowego. Musi dokonać przeładowania exlporera lub wylogowania - nie
> testowałem.

Interfejs sieciowy to interfejs sieciowy, nie ma żadnego związku z powłoką
albo tym kto jest zalogowany. Dopiero restart by pomógł. Albo
włączenie/wyłączenie karty ale to już bez modyfikowania rejestru.

> Gdyby chciał bez przeładowania, to musi dokonać dużo więcej zmian w
> rejestrze, które mogę podać (w dwóch wersjach, jedno włączenie, drugie
> wyłączenie).

Serio? Jest coś, co nieustannie monitoruje te klucze i w zależności od tego
co tam wpiszesz włącza lub wyłącza interfejs? Jakoś nie chce mi się wierzyć
:)

Jasne, że (prawie) wszystko jest w rejestrze. Ale rzeczy związane z
użytkownikiem są ładowane przy jego logowaniu a związane ze sprzętem przy
uruchamianiu systemu. Dlatego samo modyfikowanie rejestru nic nie zmieni. To
tak jak z tapetą. Możesz sobie zmieniać klucz dowoli ale nie jest przecież
tak, że jak zmienisz w rejestrze ścieżkę do tapety to Ci się natychmiast
tapeta zmieni. Musisz w określony sposób powiadomić system o konieczności
ponownego wczytania ustawień. Przykładowo możesz zmodyfikować zmienne
systemowe zmieniajÄ…c wpis w rejestrze. Ten wpis jest odczytywany podczas
logowania. Dopóki więc się nie przelogujesz to zmiany nie będą widoczne. Aby
były widoczne bez konieczności przelogowywania, musisz powiadomić system o
zmianie. Wykonuje się to wysyłając komunikat broadcastowy WM_SETTINGCHANGE.
Opis tej czynności można znaleźć w na stronie
http://support.microsoft.com/kb/104011

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/