Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: knrdz <proemld_at_vagrevn.cy>
Data: Fri 15 Oct 2010 - 21:52:15 MET DST

Michal Biek pisze:

> 1' Nie komplikuj sobie i innym życia przez wymyślanie wirtualnych
> problemów i pisz do rzeczy, bo już nie mogę czytać tych pierdół.
> 2' Końcowy odbiorca to ten, który jest ostatni i zdecyduje się na
> klepnięcie ZGODA.
> 3' Ani sklepik, a inny kupujący (np. ten który tylko chce mieć, chce dać prezent
> a nie używać) nie jest końcowym odbiorcą.

Cieszę się zatem że w czymś się jednak zgadzamy. Tym samym nie rozumiem
w czym się nie zgadzamy, bo twierdziłem dokładnie to samo co Ty (i M.
Kawecki post niżej/wyżej: że licencja OEM przywiązuje się do komputera
nie w momencie zapłacenia za Windowsa w sklepie/hurtowni/allegro/etc. a
w momencie aktywowania systemu w WGA (formalnie w momencie kliknięcia
"zgadzam się" pod EULą i użytkownikiem końcowym w rozumieniu owej EULi
nie jest osoba z której portfela czy karty płatniczej uregulowano
należność za Windows, a osoba, która EULę zaakceptowała i aktywowała
Windows. Nigdy nie twierdziłem że używany (aktywowany) Windows można
sprzedawać bez komputera na którym był aktywowany a skoro istnieje
ryzyko że sprzedawca jest jednak oszustem i oferowane przez niego "nie
rejestrowane" i "nie aktywowane" Windowsy jednak są używane warto wziąć
od niego fakturÄ™.