Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: Michal Biek <mb_at_ubx.pl.invalid>
Data: Fri 15 Oct 2010 - 19:23:04 MET DST

knrdz log(in):
[...]
1' Nie komplikuj sobie i innym życia przez wymyślanie wirtualnych
problemów i pisz do rzeczy, bo już nie mogę czytać tych pierdół.
2' Końcowy odbiorca to ten, który jest ostatni i zdecyduje się na
klepnięcie ZGODA.
3' Ani sklepik, a inny kupujący (np. ten który tylko chce mieć, chce dać prezent
a nie używać) nie jest końcowym odbiorcą.
4' Nie prawo właściciela-posiadacza-sprzedawcy budzi tutaj siakieś
wątpliwości ino czy kupujący od niego na allegro XP OEM
będzie miał autentyczny system i będzie legalny
oraz dodatkowy wątek: Czy ten co ma nierozpakowane XP OEM może
tak sobie sprzedać na allegro i jest przy tym w zgodzie z systemem
licencjonowania M$ OEM. IMHO nie jest, bo to wykładnia M$ w sądzie
będzie uznawana, a nie Twoja(M.Kruka).
5' Pisałem chyba ze 3x, że nikt specjalnie nie szuka, nie ściga
userów XP OEM i nie próbuje im wmawiać, że mają nielegalny system.
O nielegalność (nie mylić z nielegalnością systemu) zazwyczaj dany
user jest oskarżany (jak tylko wystąpią przesłanki prawne, że może
być/że jest) przy innych okazjach, w których PC/XP OEM był przez
niego używany.
Pewne jest, że żaden prokurator nie odważy się na taki zarzut
jak nie będzie miał dowodów. Na to czy nie będzie miał nie daję głowy,
bo jak znam życie to zawsze można się do czegoś przyczepić.
IMO zawsze coś może sie znależć. Tym bardziej, że u większości
luserów w zakresie znajomość zasad licencyjnych M$ OEM
i samej EULA jest pod zdechłym psem.
7' Pokaże mi ktoś ostatecznie tekst EULA OEM, aby było wiadomo
czy perorujemy o tym samym, czy o UFO.

--
"Ciemny jestem...!
Tak na ok. 80%"