Re: czy taki win xp jest legalny ?

Autor: knrdz <proemld_at_vagrevn.cy>
Data: Fri 15 Oct 2010 - 00:55:03 MET DST

Michal Kawecki pisze:

> Niby w którym sklepiku na rogu można było kupić bez komputera "zwykłe"
> Windows XP OEM? Bo ja wiem jedynie o możliwości zakupu wersji
> przeznaczonej dla OEM-builderów, sam z niej parę razy korzystałem. I co

W każdym:
http://www.komputronik.pl/index.php/product/59271/Programy_i_gry/Programy_u_ytkowe/Microsoft_Windows_XP_Home_PL_SP3_OEM.html
Chyba że chodzi Ci o DOEMy, to i je się da (bez komputera), już linka
podawałem parę razy:
http://www.future-x.de/futurex/microsoft-windows-xp-professional-sp2-oem-englisch-p-9122/

> ważne, zasady jej użytkowania ZTCP określała całkiem inna licencja. Może

Zasady jej użytkowania przez użytkownika końcowego określa jak sama
nazwa wskazuje "End User License Agreement".

> uda mi się do niej dogrzebać.
> Tak czy tak, Twoja argumentacja opiera się na wymyślonym przypadku,
> który nijak ma się do rzeczywistości.

Ów wymyślony przypadek który ma się nijak do rzeczywistości sprecyzuję
zatem jeszcze bardziej: babcia kupuje Windows XP Home OEM (w kartoniku
"System Builder", ale to że różnica od wersji "gelabelt" jak to
infantylnie nazywają w future-x.de jest żadna co potwierdził niemiecki
sąd dekadę temu już chyba ustaliliśmy?) w Komputroniku. Może owo
nierozpakowane pudełeczko dać wnuczkowi w prezencie pod choinkę czy nie
może? Jeśli może to czy może za to w ramach wymiany dostać od wnuczka
np. wałek do ciasta? A skoro może dostać wałek to czy może dostać
pieniążki? I czy skoro może od wnuczka wziąć pieniążki za Windows XP
Home OEM, to czy może tę transakcję przeprowadzić z niespokrewnionym z
nią kolegą wnuczka?