Re: RAID-5 softwerowy i wolny zapis <10MB/s

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 19 Sep 2010 - 18:16:35 MET DST

Dnia Sun, 19 Sep 2010 15:16:40 +0200, Bartosz napisał(a):

> Jestem pod wrażeniem podejścia Microsoftu do tematu RAIDu ;)
> Faktycznie mam 3 partycje na macierzy RAID-5.
> I co mam teraz zniszczyć macież i testować czy nowe stripe unit size pomogą
> coś ?
> Na dodatek opis niekompletny:
>
> E:\Documents and Settings\Bartosz>wmic partition get BlockSize,
> StartingOffset,
> Name, Index
> Nazwa 'wmic' nie jest rozpoznawana jako polecenie wewnętrzne lub zewnętrzne,
> program wykonywalny lub plik wsadowy.
>
> Jak widać nie ma takiego polecenia w windowsie :(

WMIC jest na każdej maszynie XP/W2k3, o ile go nie wyłączyłeś.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa394531(VS.85).aspx

> DISKPART> list disk
>
> Dysk ### Stan Rozmiar Wolne Dyn Gpt
> -------- ---------- ------- ------- --- ---
> Dysk 0 Online 932 GB 0 B
>
> DISKPART>
>
> Nie do końca rozumiem o co im chodzi z tym wyliczaniem.
> Jak sprawdzić jaki alling mam przypisany?

Dowolnym edytorem partycji. Albo np. tym:
http://www.terabyteunlimited.com/kb/article.php?id=288
lub tym
http://www.roadkil.net/program.php/P3/Boot%20Builder
(patrz wartość Hidden sectors)

> Inna sprawa, że "decrease performance by 10 to 15 percent in RAID array
> systems. "
> Więc nie sądzę aby to była wina wielkości sektora.

Tu zgoda.

> Sprawdziłem dzisiaj i widzę że prędkość zapisu jeszcze bardziej spadła od
> 6MBs~500kB/s średnio 2MB/s.
> Testowałem z wyłaczeniem znaczników itp nic nie pomaga.
> Myślałem że może jakieś inne urządzenie blokuje przerwania itp wyłaczyłem
> wszystkie dyski SATA, ATA, USB.
> Dalej to samo. Dane ciagnalem przez sieci i z dysku innego do zapisu bez
> znaczenia pomiar identyczny.

A antywirus?

> Mam pytanie a co powinienem w biosie wybrać kontroler SATA, RAID czy AHCI ?
> Obecnie mam zainstalowane na SATA.

I tak jest OK.

> Wszystkie sterowniki aktualne poza jednym do którego nie potrafię znaleźć
> aktualizacji:
> NVIDIA RAID5 931.52G0100
> Wydawca: Microsoft
> Data: 2001-07-01
> wersja: 5.1.2535.0

To faktycznie jest już zabytek. Spróbuj rozpiąć RAID i przetestować
transfer z pojedynczego dysku. Jeśli też będzie źle, to problem leży w
obsłudze dysków w systemie, a nie w RAID.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/