Re: RAID-5 softwerowy i wolny zapis <10MB/s

Autor: Bartosz <lot_skasujto_at_algrim.pl>
Data: Sun 19 Sep 2010 - 15:16:40 MET DST

> Disk performance may be slower than expected when you use multiple disks
> in Windows Server 2003, in Windows XP, and in Windows 2000
> http://support.microsoft.com/kb/929491
> --
Jestem pod wrażeniem podejścia Microsoftu do tematu RAIDu ;)
Faktycznie mam 3 partycje na macierzy RAID-5.
I co mam teraz zniszczyć macież i testować czy nowe stripe unit size pomogą
coś ?
Na dodatek opis niekompletny:

E:\Documents and Settings\Bartosz>wmic partition get BlockSize,
StartingOffset,
Name, Index
Nazwa 'wmic' nie jest rozpoznawana jako polecenie wewnętrzne lub zewnętrzne,
program wykonywalny lub plik wsadowy.

Jak widać nie ma takiego polecenia w windowsie :(

DISKPART> list disk

  Dysk ### Stan Rozmiar Wolne Dyn Gpt
  -------- ---------- ------- ------- --- ---
  Dysk 0 Online 932 GB 0 B

DISKPART>

Nie do końca rozumiem o co im chodzi z tym wyliczaniem.
Jak sprawdzić jaki alling mam przypisany?
Inna sprawa, że "decrease performance by 10 to 15 percent in RAID array
systems. "
Więc nie sądzę aby to była wina wielkości sektora.

Sprawdziłem dzisiaj i widzę że prędkość zapisu jeszcze bardziej spadła od
6MBs~500kB/s średnio 2MB/s.
Testowałem z wyłaczeniem znaczników itp nic nie pomaga.
Myślałem że może jakieś inne urządzenie blokuje przerwania itp wyłaczyłem
wszystkie dyski SATA, ATA, USB.
Dalej to samo. Dane ciagnalem przez sieci i z dysku innego do zapisu bez
znaczenia pomiar identyczny.

Mam pytanie a co powinienem w biosie wybrać kontroler SATA, RAID czy AHCI ?
Obecnie mam zainstalowane na SATA.

Wszystkie sterowniki aktualne poza jednym do którego nie potrafię znaleźć
aktualizacji:
NVIDIA RAID5 931.52G0100
Wydawca: Microsoft
Data: 2001-07-01
wersja: 5.1.2535.0

chkdsk:
  20482843 KB całkowitego miejsca na dysku.
  16781732 KB w 52774 plikach.
     18824 KB w 5419 indeksach.
         0 KB w uszkodzonych sektorach.
    150895 KB używanych przez system.
     65536 KB zajętych przez plik dziennika.
   3531392 KB dostępnych na dysku.

      4096 bajtów w każdej jednostce alokacji.
   5120710 ogółem jednostek alokacji na dysku.
    882848 jednostek alokacji dostępnych na dysku.

E:\Documents and Settings\Bartosz>