Re: terminal telnet - jaki?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 17 Sep 2010 - 23:31:31 MET DST

** mrk <no.entered@hot.com> wrote:

> Tak, ale wspomnialem ze oczekuje jezyka skryptowego (zdecydowanie lepszego
> niz Tera Term).

Czekaj.

1. Wpisuje w Google "tera term" -> pierwszy wynik http://hp.vector.co.jp/authors/VA002416/teraterm.html
2. Czytam o możliwościach tego:

  Macro commands "clearscreen", "code2str", "enablekeyb", "filemarkptr",
  "fileseekback", "filestrseek2", "findclose", "findfirst", "findnext",
  "getdir", "kmtfinish", "kmtget", "makepath", "sendkcode", "setdir",
  "setexitcode", "str2code" and "testlink". Macro operator "%". Macro: a
  comment can be placed in any line.

Nie wiem czy dobrze rozumiem - czy chodzi o ten "Tera Term" oraz czy te pięć
komend *terminala* na krzyż to jest według Ciebie język skryptowy? Dobrze
rozumiem?

> Putty nie posiada takowego., przynajmniej ja sie nie spotkalem.

Bo *normalnie* terminal służy tylko i wyłącznie do obsługi protokołu
transmisyjnego oraz wyświetlenia znaków. Bynajmniej nie zajmuje się
wykonywaniem skryptów.

Za wykonywanie skryptów odpowiedzialny jest *interpreter* np. VBS, bash,
Python, Perl, PowerShell itd.

Tak więc nadal nie rozumiem (a pytałem) *co* chcesz oskryptować?

Wydaje mi się, że to o co pytasz to jest expect (ale to nie ma związku z
terminalem jako takim może działać bez):

http://pl.wikipedia.org/wiki/Expect