Re: terminal telnet - jaki?

Autor: mrk <no.entered_at_hot.com>
Data: Sat 18 Sep 2010 - 12:58:54 MET DST

Pytasz co chce skryptowac?
Mozliwosci jest duzo, ale postaram sie cos wymyslic.

Np: napisalem sobie skrypt (unix), ktory analizuje jakis tam log i i
wyswietla podsumowanie w postaci 3-4 linijkowego raportu. Nic tylko sie
zalogowac, uruchomic skrypt zobaczyc wynik i sie wylogowac. Jak
oskryptuje w terminalu, to jednym kliknieciem zalatwie sprawe.
Pojdzmy dalej tym sladem. Zalozmy ze nie mam root'a a podobne rzeczy
(zamkniecie jakiejs tam aplikacji) odbywa sie osobno dla kazdego
uzytkownika (powiedzmy ze jest ich 10) w systemie. Musialbys sie
zalogowac (np komeda su), zamknac aplikacje, wylogowac. i tak 10 razy.
Jak masz terminal ktory mozesz oskryptowac, to robisz petle "for"
(zazwyczaj wystarcza) i masz latwiej.
Powyzej opisalem te proste metody dzialania jezyka skryptowego
terminali. Oczywiscie takie jezyki potrafia troszke wiecej, jak np
czytanie lancuchow znakow ktore sie pojawiaja w danym terminalu i tu np.
nie trzeba pisac skryptow w systemie, ktorym sie
administruje/monitoruje, tylko odpowiednio programujesz terminal. I robi
on takie czynnosci jakbys ty je wykonywal.

W wposcie wyzej podalem link do manuala Tera Term, ale, jak pisalem
wczwsniej, dla mnie ten jezyk jest jakis ubogi, malo elastyczny, wrecz
dziwny.
Dla przykladu polecenie "if" dziala tlko na wartosciach liczbowych!!!
Pierwszy raz sie spotykam, zeby nie mozna bylo zrobic porownania na
lancuchach znakow.
Albo kolejny przyklad. Nie spotkalem sie jeszcze zeby polecenie
wyswietlajace dzialalo tylko na lancuchach znakow. Zazwyczaj takie
polecenie potrafilo wyswietlic tez wartosci liczbowe. A w Tera Term nie
mozna. Musi byc "string" i wtedy trzeba robic dodatkowo konwersje na tekst.