[ot] co wpisac jako MTU ?

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Sat 26 Jun 2010 - 23:29:41 MET DST

xpsp3;

Chcialbym upewnic sie co do wpisywanej wartosci MTU w oparciu o ping.

Komenda taka: "ping -l 1472 -f wp.pl"
- jest u mnie ostatnia, jesli chodzi o wielkosc pakietu, ktora NIE informuje
o koniecznosci fragmentowania pakietow.
I teraz:
czym wlasciwie jest wartosc "1472" w kontekscie MTU?
Czyli: co wpisac jako MTU?

Otoz czytam gdzieś w sieci, że robią np. "ping -f -l 548 www.onet.pl" i
opisują to tak: "wartość 548 to sprawdzana wielkość MTU zmniejszona o 28".

  PYTANIE 1:
Jest wiec tak, że skoro u mnie ping daje "1472", to MTU powinno byc = 1472 +
28 = 1500?
A moze wpisac troszeczke mniej dla pewnosci...?
(czyli MTU dotyczy i przesyłanej informacji, i nagłówków TCP/IP?).

 PYTANIE 2:
u mnie (xpsp3) typowy, znany program do optymalizacji sieci - TCPOptimizer -
nie wykryl w rejestrach żadnej wartosci MTU.
Normalne to?

Dlaczego przy tym dłubię:
mam taki efekt dziwny, ze gdy opera ma otwartych kilka po kolei otwieranych
zakladek, to potrafia sie ładować w nieskonczoność. W zasadzie martwota.
Trzeba dopiero calkowicie opere zamknać, odpalic i dopiero wowczas wszystkie
zakladki zaladują strony. Ktos podpowiedzial mi, że moze to byc sprawa źle
ustawionego MTU. Z tym, że u mnie jest chyba nawet wiecej: MTU w ogole nie
ma. No, chyba, że xpsp3 copcjonalnie i tajnie ma 1500. Ale o tym nic nie
wiem.
Wiec chyba jednak przy pomocy TCPOptimizera trzeba wklepac owe 1500 bajtow.