Re: [ot] co wpisac jako MTU ?

Autor: Michal Biek <mb_at_rx.pl.invalid>
Data: Sun 27 Jun 2010 - 10:13:47 MET DST

1634Racine log(in):
> xpsp3;
[...]
> Dlaczego przy tym dłubię:
> mam taki efekt dziwny, ze gdy opera ma otwartych kilka po kolei
> otwieranych zakladek, to potrafia sie ładować w nieskonczoność. W
> zasadzie martwota. Trzeba dopiero calkowicie opere zamknać, odpalic i
> dopiero wowczas wszystkie zakladki zaladują strony. Ktos podpowiedzial
> mi, że moze to byc sprawa źle ustawionego MTU. Z tym, że u mnie jest
> chyba nawet wiecej: MTU w ogole nie ma. No, chyba, że xpsp3 copcjonalnie
> i tajnie ma 1500. Ale o tym nic nie wiem.

hmmm...!
1. Zalecam nie dłubać! Jeżeli jest włączony *automatyczny* tryb "odkrywania"
MTU to XP wystarczy.
Ustawi(a) to co trzeba. A default MTU ma być dla Eth = 1500 (MTU Jumbo =
1514 ;-)
2. Jeżeli nie ma podobnych problemów z innymi przeglądarkami czy aplikacjami
sieciowymi to IMHO MTU jest niewinne :-)
3. Aby sprawdzić czy z siecią (m.in. z MTU) są problemy można użyć np.
[Piot-a z Menu Start] ---> Użyj narzędzi, aby wyświetlić... ---> Diagnostyka
Sieci ---> Skanuj...
Jeżeli nie ma (czerwonych wpisów) to IMHO np. sama Opera lub serwer Opery...
może być przyczyną opisanego problemu.
4. Kontrola bieżącego MTU np. cmd ---> netsh interface ip show interface
cdnbn

--
MICHAL: Mechanical Intelligent Calculation
and Hazardous Assassination Lifeform