Re: [ot] co wpisac jako MTU ?

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sun 27 Jun 2010 - 07:41:17 MET DST

In news:i05rgb$iq4$1@inews.gazeta.pl,
*1634Racine* <1634@Racine.pl> typed:
> xpsp3;
>
> Chcialbym upewnic sie co do wpisywanej wartosci MTU w oparciu o ping.
>
> Komenda taka: "ping -l 1472 -f wp.pl"
> - jest u mnie ostatnia, jesli chodzi o wielkosc pakietu, ktora NIE
> informuje o koniecznosci fragmentowania pakietow.
> I teraz:
> czym wlasciwie jest wartosc "1472" w kontekscie MTU?
> Czyli: co wpisac jako MTU?
>
> Otoz czytam gdzieś w sieci, że robią np. "ping -f -l 548 www.onet.pl" i
> opisują to tak: "wartość 548 to sprawdzana wielkość MTU zmniejszona o 28".
>
> PYTANIE 1:
> [...]

Jest zapisane w rejestrze w postaci:
DWORD "MTU" = szesn. 5dc (dzies.1500), Default = 0xffffffff

Wydaj polecenie Ping -f -l 1492 www.onet.pl
jesli bedzie zle (podzielone), to zmiejsz wartosc MTU

MTU definiuje maksymalna wielkośc pakietu, który może być przesłany
przez sieć. Każdy pakiet większy od tej wartości będzie dzielony na
mniejsze pakiety. Dostawcy usług internetowych, czesto ustawiają wielkośc
MTU równa 1492, więc używanie pakietów większych lub mniejszych może
spowolnic dostęp do internetu. Ustawienia te moga być różne dla różnych
dostawców, więc razde sprawdzic ustawienia dla Twojego dostawcy.

Efektywna predkosc przesylania danych przez lacze ADSL zalezy od:
- szybkosci serwera, z ktorego pobierane lub do ktorego wysylane sa dane,
- liczby uzytkownikow jednoczesnie korzystajacych z tego serwera oraz
- przepustowsci lacza, jakim podlaczony jest serweer do sieci internet.
Szybkosc polaczenia moze rowniez ulegac zmianie w zaleznosci od parametrow
komputera (obciazenia procesora, pamieci, szybkosci twardego dysku ...),
miejsca zamieszkania uzytkownika (co najmniej 6 km od centrali
telefonicznej), wielkosci i szybkosci sieci ADSL oraz parametrow serwera z
ktorego pobierane sa dane.

http://neostrada.info/faq.php?faq=mtuwindows
http://www.tweaks.pl/czytaj,jak_ustawic_mtu,135.html

Jeżeli będziesz miał kłopoty z ustawieniem ręcznym to użyj programu
TweakMASTER do pobrania z :
http://www.rosecitysoftware.com/tweakmaster/
lub za pomoca programu CableNut MTU Tool