Re: [ot] co wpisac jako MTU ?

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 26 Jun 2010 - 23:42:10 MET DST

1634Racine <1634@Racine.pl> napisał(a):
> [...]
> informuje o koniecznosci fragmentowania pakietow.
> I teraz:
> czym wlasciwie jest wartosc "1472" w kontekscie MTU?
> Czyli: co wpisac jako MTU?
> Otoz czytam gdzieś w sieci, że robią np. "ping -f -l 548 www.onet.pl" i
> opisują to tak: "wartość 548 to sprawdzana wielkość MTU zmniejszona o 28".
> PYTANIE 1:
> Jest wiec tak, że skoro u mnie ping daje "1472", to MTU powinno byc =
> 1472 + 28 = 1500?
> A moze wpisac troszeczke mniej dla pewnosci...?
> (czyli MTU dotyczy i przesyłanej informacji, i nagłówków TCP/IP?).

Liczba podawana jako parametr -l to wielkość payloadu, sam pakiet jest
właśnie o te 28 bajtów większy.

> PYTANIE 2:
> u mnie (xpsp3) typowy, znany program do optymalizacji sieci -
> TCPOptimizer - nie wykryl w rejestrach żadnej wartosci MTU.
> Normalne to?

Nie wiem, ale wydaje mi się, że tak. Po prostu jest brana wartość domyślna.

> Dlaczego przy tym dłubię:
> mam taki efekt dziwny, ze gdy opera ma otwartych kilka po kolei
> otwieranych zakladek, to potrafia sie ładować w nieskonczoność. W
> zasadzie martwota. Trzeba dopiero calkowicie opere zamknać, odpalic i
> dopiero wowczas wszystkie zakladki zaladują strony. Ktos podpowiedzial
> mi, że moze to byc sprawa źle ustawionego MTU. Z tym, że u mnie jest
> chyba nawet wiecej: MTU w ogole nie ma. No, chyba, że xpsp3 copcjonalnie
> i tajnie ma 1500. Ale o tym nic nie wiem.
> Wiec chyba jednak przy pomocy TCPOptimizera trzeba wklepac owe 1500
> [...]

Po prostu wklep i sprawdź czy to coś zmieni. Eksperymenty zajęłyby Ci pewnie
mniej czasu niż pisanie tego posta ;)

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/