Re: Jak masowo przerobić amr do mp3?

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Thu 20 May 2010 - 17:45:52 MET DST

Użytkownik "Norbert" <noreply@reply.no> napisał w wiadomości
news:ht3fg7$p8p$1@news.onet.pl...

> Da sie ustawic.

To super, jestem coraz bliżej.

> Chodzilo mi o potege pluginowatosci w ogolnosci a nie o konkretnie
> pluginy
> audio. Przyznasz, ze taki TC dopiero z pluginami nabiera mocy, bo bez
> nich

No, każdemu chyba programowi przybywa, gdy mu się "wetknie". Ale foo i
TC są na tyle różne, że IMHO, nie bardzo dają sie porównać.

> jest zwyklym manadzerem plikow. To samo dotyczy foobara czy Paint.NETa
> lub
> nawet Irfana.

Ano właśnie.

> Zgoda, glosnik nie przekaze wszystkiego, niemniej takze glosnik jest
> chyba
> najslabszym ogniwem toru audio i jego jakosc jest kluczowa dla calego
> efektu.

Jest SZALENIE ważna. Mało kto zdaje sobie sprawę, jak bardzo.

> Bzdura to oczywiscie, tak samo jak z grafika. Moze twierdza tak Ci,
> ktorzy

Nie inaczej. Wyostrzenie może wyciagnąć na wierzch szczegóły, które są w
treści.

> naogladali sie seriali kryminalnych, gdzie z kamery przemyslowej za
> pomoca
> "mega zaawansowanych algorytmow graficznych" potrafia zrobic zooma na
> zegarek podejrzanego, ktory stal 500 m od kamery ;-)

Przede wszystkim kamera ta musiała by mieć nieprawdopodobną liczbę
pikseli na matrycy. Acz dobry tele, ogromna matryca, mogły by taką rzecz
umożliwić. Z tym, że kamerka taka i sam tele oczywiście, to nie
kosztowały by pięć złotych, tylko "odrobinę" więcej. Na pewno nie za
cenę najlepszej nawet kamery przemysłowej. Zauważyłem, że w ostatnich
filmach zmienia się odrobinę na plus (w sensie zbliżenia do prawdy),
mniej jest tych dziwacznych efektów dźwiękowych towarzyszących
pojawianiu się np. poszczególnych tabelek, literek, skanowaniu, czy
przeglądaniu obrazów. Tak samo właśnie obrazy z kamer nie są już
cudownie obrabialne.

> No i tak robi foobar wlasnie, przy czym jesli karta umie odtworzyc 24
> bity
> to on pozwala takze i to wykorzystac, a jesli nie umie to sprowadza
> bity do
> parteru :-)

No to świetnie, czyli tak, jak ja to widzę. Jestem znów bliżej :)

> Nie wiem czy foobar tak rzeczywiscie robi, nie zauwazylem tego efektu,
> muzyka, ktorej slucham nierzadko jest okraszona takimi motywami. Zatem
> albo
> mam uposledzony aparat slucha albo mam dobre mp3ki albo ...foobar nie
> daje
> ciala ;-)

Jak wspomniałem, nie wykluczam, że błąd nastąpił przy kodowaniu, a jeden
dekoder jakoś to zakrywa i dziury nie słychać, a drugi, robiący według
odmiennego algorytmu, już tego nie zaciera i coś tam można stwierdzić.
Dlatego chcę porobić testy odsłuchowe, aby mieć szersze spojrzenie na
całość. Na razie muszę wygrzebać swoje słuchawki, gdyż z głosników
monitora wiele nie wysłyszę, w każdym razie szum otoczenia mi to
zakryje, a jak dam głośno, to sąsiedzi przylecą, że spać nie mogą
(słucham wieczorami, gdy ruch na Trasie Łazienkowskiej jest już mały)

> A moja zas ostatnio zaczyna robic dziwne rzeczy, odlaczaja sie dyski,
> znika
> czasami karta sieciowa, potrafi sie nawet komputer zawiesic na amen.
> Do tej

Kable transmisyjne nie połamane? Zasilacz daje dobre napięcia?

> pory tego nie bylo, a od 3-4 m-cy jest taki stan, prawdopodobnie plyta
> dogorywa, w lipcu bedzie miec 3 lata, a przez ten czas dostala ostro w
> tylek
> jadac po 16-18h na dobe z podkreconym procem i 5 hdd w budzie. Czas i

To odzegarować, powinna odetchnąć.

> temperatura zrobily swoje. Przymierzam sie wlasnie do zmian, bedzie
> albo i7
> albo jakis Phenom, jeszcze sie waham. Intel za mocno kombinuje z
> podstawkami, a chcialbym po 2-3 latach zachowac proca i pamiec, a
> zmienic
> tylko plyte na nowsza.

Ja raczej zamierzam pójść od razu w coś z górnej półki, by mieć spokój
na lata. Ale to już kasa. Mam upatrzoną płytę, ale zniknęła z oferty
sklepu, dwuprocesorowa, gdzie mogę wsadzić 2x QX9775 (Quad Extreme 3.2
GHz, 12 MB cache), chcę odpalić pewne obliczenia... może jakaś karta o
dobrej wydajności i z technologią CUDA, nie wiem, na ile kasa pozwoli.
Teraz chcę pamięci dołożyć, a później procka zmienić, pewnie będzie
QX9770. Ech, pomarzyć każdemu wolno :)
Dla zapewnienia stabilności nie przewiduję przezegarowania.

> I gra pieknie, nie zaluje zakupu, choc na necie niektorzy narzekaja na
> drivery to nie mialem zadnych z tym problemow, sa nawet 64 bitowe juz
> od
> roku lub wiecej, zatem na nowym systemie bede mial jak znalazl.

No, wiadomo. Choć szumu nie zmienią, ale i tak dynamika jest ogromna.

> Tego zdania ostatniego nie kumam do konca. Dlaczego aktywny wzmacniacz
> pogarsza wlasciwosci dynamiczne? I na czym polega przewaga pasywnego?

Wzmacniacz zawsze jest aktywny, na tym polega właśnie aktywność kolumny.
Chodzi o to, że wzmacniacz, do wzmacnianego sygnału dołoży też własne
szumy. To nieuniknione, nastąpi to ZAWSZE, gdy temperatura układu będzie
wyższa od zera bezwzględnego. Kolumna pasywna wzmacniacza nie zawiera,
więc i szumów nie dołoży (ponad to, co wynika z niuansów, u nas do
pominięcia - niewysłyszalne). Wzmacniacz, dobrze zaprojektowany pod
kątem szumow, np. przez kombinacje prądów, punktów pracy, nie wiem, jak
się do szumów ma "dynaharmony", jest to układ, gdzie osobno są
wzmacniane sygnały małe, osobno duże.

> Az takich detali nie znam, jestem prostym czlowiekiem ;-) Za to
> brzmienie
> bardzo mi odpowiada i czuje satysfakcje sluchajac muzyki z tych
> kolumn.

I o to chodzi, mieć satysfakcję :)

> Takich pluginow nie spotkalem, ale i nie sprawdzalem wszystkich jakie
> widzialem oraz takich konkretnie nie szukalem, jak bede mial chwile to
> sie
> rozejrze, moze ktos tez potrzebowal i sa :-)

Ale jednak najważniejsze, aby grając, robił to dobrze. Bajery są
drugorzędne.

--
((*))
((+))