Re: Jak masowo przerobić amr do mp3?

Autor: Norbert <noreply_at_reply.no>
Data: Thu 20 May 2010 - 16:03:46 MET DST

Dnia Thu, 20 May 2010 00:20:07 +0200, Araneus Diadematus napisał(a):

> BTW. Jeszcze jeden szczegół - pasek z FFT po lewej - wywalę najdalej po
> minucie, da się ustawić, żeby niskie były tradycyjnie, po lewej, jak w
> prawym?

Da sie ustawic.

> Akurat do TC nie mam żadnej wtyczki dźwiękowej. TC korzysta z zasobów
> systemowych.

Chodzilo mi o potege pluginowatosci w ogolnosci a nie o konkretnie pluginy
audio. Przyznasz, ze taki TC dopiero z pluginami nabiera mocy, bo bez nich
jest zwyklym manadzerem plikow. To samo dotyczy foobara czy Paint.NETa lub
nawet Irfana.

> No, między innymi. Nie jest ciałem idealnie sztywnym. Przy słuchawkach,
> gdzie membrana jest mała, przy podobnej grubości membrana będzie
> znacznie sztywniejsza i nie ugnie się tak, zniekształcając dźwięk. Nie
> twierdzę, że różnicy nie da się wysłyszeć, między zwykłymi 16 bitami a
> nowoczesnymi 24, tylko, że głośnik nie da takiej poprawy, bo to
> niemożliwe fizycznie, zniekształcenia zjedzą poprawę.

Zgoda, glosnik nie przekaze wszystkiego, niemniej takze glosnik jest chyba
najslabszym ogniwem toru audio i jego jakosc jest kluczowa dla calego
efektu.

> Otóż właśnie. Spotkałem się jednak ze stwierdzeniami, że samo
> zwiększenie liczby bitow poprawia jakość.

Bzdura to oczywiscie, tak samo jak z grafika. Moze twierdza tak Ci, ktorzy
naogladali sie seriali kryminalnych, gdzie z kamery przemyslowej za pomoca
"mega zaawansowanych algorytmow graficznych" potrafia zrobic zooma na
zegarek podejrzanego, ktory stal 500 m od kamery ;-)

> Nic nie stoi na przeszkodzie, by owe 16 bitów wewnętrznie przekształcić
> na 32, na nich operować, a po operacji z powrotem przekształcić do
> postaci możliwej technicznie do odegrania.

No i tak robi foobar wlasnie, przy czym jesli karta umie odtworzyc 24 bity
to on pozwala takze i to wykorzystac, a jesli nie umie to sprowadza bity do
parteru :-)

> Podobnie z obrazami, dla skanerów tryb 48 bitów, na ekranie nie różni
> się niczym od 24. Ale w przetwarzaniu rzeczywiście, jest lepsza jakość.
> Czyli można zgodnie stwierdzić, że 24 bity nie poprawiają dźwięku, ale
> poprawiajÄ… jego przetwarzanie.

I o to mnie wlasnie biegalo.

> [...]
> można je wyciąć. Bywa, że słaby kodek maskuje zbyt silnie, lub z
> jakiegoś innego względu to nastąpi, odbierane jest to np. jako mniej,
> lub bardziej gwałtowne, bardzo krótkotrwałe, ściszenie odtwarzanego
> utworu. jest to efekt podobny trochÄ™ do "oddychajÄ…cego kompresora".
> Zdarzył mi się utwór źle zakodowany i wewnętrzny odtwarzacz (program
> Napster) dak dopierdzielał maskowaniem, że się słuchać w ogóle nie dało,
> w WA natomiast grało dobrze. Być może ten efekt tu wystąpił, dlatego
> chcę zbadać porównawczo foo z innymi programami, kodekami.

Nie wiem czy foobar tak rzeczywiscie robi, nie zauwazylem tego efektu, a
muzyka, ktorej slucham nierzadko jest okraszona takimi motywami. Zatem albo
mam uposledzony aparat slucha albo mam dobre mp3ki albo ...foobar nie daje
ciala ;-)

> Na szczęście mój P4HT ocalał ze śmiertelnego starcia i ruszył, restarty,
> BSoDy jak ręką odjął. Dopłaciłem mu za tę płytę, kupiłem obraz (Palit
> (NVidia) GeForce 7300GT, słabszawa raczej, na fullHD w Jutubie skacze),
> u mnie chodzi już chyba dwa lata rewelacyjnie. BSoDowało kilka razy, ale
> od sterów. Testy sprzętu bezbłędne. Ale ma porąbane rozmieszczenie
> interfejsów dyskowych, erghh...

A moja zas ostatnio zaczyna robic dziwne rzeczy, odlaczaja sie dyski, znika
czasami karta sieciowa, potrafi sie nawet komputer zawiesic na amen. Do tej
pory tego nie bylo, a od 3-4 m-cy jest taki stan, prawdopodobnie plyta
dogorywa, w lipcu bedzie miec 3 lata, a przez ten czas dostala ostro w tylek
jadac po 16-18h na dobe z podkreconym procem i 5 hdd w budzie. Czas i
temperatura zrobily swoje. Przymierzam sie wlasnie do zmian, bedzie albo i7
albo jakis Phenom, jeszcze sie waham. Intel za mocno kombinuje z
podstawkami, a chcialbym po 2-3 latach zachowac proca i pamiec, a zmienic
tylko plyte na nowsza.

> Piękne parametry. 130 dB in minus szumów, wprawdzie znać przydźwięk
> sieciowy 60Hz (widać, gdzie testy robiono) i ogromna ilość harmonicznych
> tegoż, choć także na b. niskim poziomie, poniżem 100 dB in minus, czyli
> bardzo ładnie. Widać, że dominuje szum termiczny.

I gra pieknie, nie zaluje zakupu, choc na necie niektorzy narzekaja na
drivery to nie mialem zadnych z tym problemow, sa nawet 64 bitowe juz od
roku lub wiecej, zatem na nowym systemie bede mial jak znalazl.

> przyjemna rzecz, choć mocno nabajerzona wizualnie i wzok męczy, ale
> patrzeć się da i przykrości nie sprawia.

Bajer jest pod katem ludzi bawiacych sie dzwiekiem, gdyz nasladuje wygladem
stol mikserski, ale to tylko skorka, sa inne w sieci. Za to funkcjonalnosc
potezna! Oraz posiada procesor DSP i sprzetowo mozna nakladac multum
efektow, poza zastosowaniem polprofesjonalnym (gdy ktos lubi grac i sobie
home recording uprawia) to strasznie fajna zabawa z dzieciakami, gdy na
mikrofon nakladam smieszne efekty i sobie karaokujemy :D

> Mily dla oka głośniczek, mało szczegółów, nie rozprasza, acz widzę, że
> aktywny... Co pogarsza niego właściwości dynamiczne i szumowe, w
> obecnych konstrukcjach niewiele.

Tego zdania ostatniego nie kumam do konca. Dlaczego aktywny wzmacniacz
pogarsza wlasciwosci dynamiczne? I na czym polega przewaga pasywnego?

> Sztywna lekka membrana - ideał. Nie ugina się, co bardzo poprawia
> ostateczny dźwięk. Ciekawe, czy szczelina jest wypełniona ferrofluidem,
> czy jak to się nazywa, służy chłodzeniu cewki i poprawie właściwości
> magnetycznych układu...?

Az takich detali nie znam, jestem prostym czlowiekiem ;-) Za to brzmienie
bardzo mi odpowiada i czuje satysfakcje sluchajac muzyki z tych kolumn.

> Moglo by mi brakować bajeru, który może bym mógł uważać za troche
> pożyteczny - VB pokazuje klawiaturę syntezatora (zamierzam sobie kupić
> jakieś urządzonko), gdzie jest rozpisane, jak naciskać klawisze, by to
> zagrać. Ale jak popatrzyłem, to chyba to nie działa najlepiej. VB jednak
> jest szybki i stabilny, porównam z foo, wygra lepszy, porównanie
> postaram się zrobić jak najlepiej, by było rzetelnie, uczciwe i
> sprawiedliwe. Inny bajer, który może już być mi potrzebny - to lista
> "instrumentow" które grają w utworze. No, zobaczymy, czas pokaże.

Takich pluginow nie spotkalem, ale i nie sprawdzalem wszystkich jakie
widzialem oraz takich konkretnie nie szukalem, jak bede mial chwile to sie
rozejrze, moze ktos tez potrzebowal i sa :-)

--
pozdrawiam
Norbert