Re: youtube resetuje komputer

Autor: Araneus Diadematus <warchlak_at_chlewik.pl>
Data: Wed 19 May 2010 - 14:42:56 MET DST

Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości
news:ht07m0$8io$1@news.onet.pl...
> Odpalałem memtest86 i prime95 - wszystko niby jest ok, nic się nie
> przegrzewa.
>
> Ktoś się spotkał z takim przypadkiem?
>
> Procesor Celeron 220 (1,2 GHz), płyta Intel D201GLY2, grafika, sieć i
> dźwięk zintegrowane, 1 GB RAM, Windows Media Center.

Czy na wszystkich przeglądarkach? (I w jakiej w ogóle)
Poza tym, coś tam pozmieniali ostatnio w YT, często mam "lagi", lub
nagle film nie daje się odtworzyć (a na innych przeglądarkach śmiga), a
inne filmy chodzą.
Spróbuj dokładnie wyczyścić cache przeglądarek (najlepiej czymś
zewnętrznym), czasem to je ożywia. Po czyszczeniu restart przeglądarki.
Sprzętowy powiadasz...? Typowy objaw przezegarowania, lub zdychającego
zasilacza (gdy napięcia nie trzymają normy)
Jeśli automatyczny restart wyłączony, to spróbuj pomierzyć napięcia,
jeśli nie wyłaczony to wyłącz i też pomierz napięcia, najważniejsze te
dodatnie - 5, 12 z różnicą nie bardziej niż o 5%), 3.3 V (z różnicą nie
bardziej, niż 2-3 %). Istotne jest też, by dysk był sprawny, zwłaszcza
na pliku wymiany, bo gdy cos w nim dupnie (badsektor przy uszkodzeniu
fizycznym, lub wskaźnik położenia wskazujący obszar poza partycją, przy
uszkodzeniu logicznym), system potrafi dostać pierdolca, stwierdzone
empirycznie.

Miałem sytuację... wszelkie testy wypadały idealnie. A filesystem
średnio dwa razy na tydzień wysypywał się w kaszkę. Przyczynę odkryłem
sporo później, całkowicie przypadkiem - dysk miał najprawdopodobniej w
elektronice uszkodzenie, powodujące przekłąmanie piątego bitu we
wszystkich bajtach w sektorze, a sektor występował losowo, bez
algorytmu. Po zmianie dysku ojawy ustąpiły, jak ręą odjął. Sprawdź więc
dysk, jeśli możesz, ze szczegółową analizą nośnika. Poszukaj w
podglądzie zdarzeń sytuacji oznajmujących o problemie z dyskiem (kłopot
z odczytem, albo zapisem, lub duża zwłoka czasowa).
I jeśli ci się uda uchwycić numer błędu (też powinien być w podgladzie
zdarzeń), to może to ułatwić diagnozę.

--
((*))
((+))