Re: W7 - jak podłączyć/odłączyć dysk SATA?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Thu 06 May 2010 - 16:50:07 MET DST

Dnia Wed, 05 May 2010 22:25:44 +0200, nadir napisał(a):

> W BIOS-ie ustawiasz kontroler SATA w tryb AHCI.
> W zależności czy Windows rozpozna to jako nowe urządzenie czy nie będzie
> szukał sterownika, po jego zainstalowaniu w Menadżerze Urządzeń będziesz
> miał w sekcji Stacje dysków możliwość wyłączenia wybranych dysków(prawy
> przycisk myszy).
> Działa na 7, a i na XP też od kilku lat z powodzeniem to stosuje.
> Generalnie jak dysk będzie zajęty zapisem lub odczytem to dostaniesz
> odpowiedni komunikat, że nie można odmontować napędu. Działa to podobnie
> jak podłączenie napędów przez USB, a w Windows 7 jest nawet przez to
> [...]

O właśnie... tak przypuszczałem, że musi być jakiś mechanizm postępowania z
urządzeniami hot plugowanymi i nie jest to spontaniczne wyciąganie
okablowania z dysku. W BIOSie ustawiłem na wszystkich portach SATA AHCI i
faktycznie Windows coś mi tam powykrywał. Natomiast klikając prawym
przyciskiem myszy na dysku zainstalowanym w kieszeni nie widzę jakiś
opcji,które pozwoliłyby go zastopować (windows 7). Gdzie one mogą być?

Jak wygląda podłączanie takiego dysku? Czy też gdzieć coś trzeba kliknąć
aby poinformować system, że wkładam dysk?