Re: W7 - jak podłączyć/odłączyć dysk SATA?

Autor: nadir <none_at_hell.org>
Data: Wed 05 May 2010 - 22:25:44 MET DST

> Pewnie, że ryzykowna. W zasadzie test taki niewiele wniesie nawet jeśli 20x
> mi się uda. Moje pytanie dotyczyło bardziej realizacji jednego z założeń
> standardu SATA w systemach Windows. Nie bardzo to sobie wyobrażam i pozwolę
> sobie na takie zabawy gdy będę miał 100% pewności, że niczym nie ryzykuję.

W BIOS-ie ustawiasz kontroler SATA w tryb AHCI.
W zależności czy Windows rozpozna to jako nowe urządzenie czy nie będzie
szukał sterownika, po jego zainstalowaniu w Menadżerze Urządzeń będziesz
miał w sekcji Stacje dysków możliwość wyłączenia wybranych dysków(prawy
przycisk myszy).
Działa na 7, a i na XP też od kilku lat z powodzeniem to stosuje.
Generalnie jak dysk będzie zajęty zapisem lub odczytem to dostaniesz
odpowiedni komunikat, że nie można odmontować napędu. Działa to podobnie
jak podłączenie napędów przez USB, a w Windows 7 jest nawet przez to
samo menu, w prawym dolnym rogu obsługiwane.